RPH MINGGU 30 2014
Tarikh : 21.7.14
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Kata sendi nama
|
Objektif
|
-
Melengkapkan ayat-ayat dengan kata sendi nama yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
Melengkapkan
ayat dengan kata sendi nama yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks, rujukan BM t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar melengkapkan ayat dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Kata arah
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata arah yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
melengkapakan ayat
dengan kata arah yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat
dengan sendiri
|
Tarikh :22.7.14
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
komsas -Drama
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas drama yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan drama
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi drama yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran ,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Kata sendi nama
|
Objektif
|
-
Melengkapkan ayat-ayat dengan kata sendi
nama yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
Melengkapkan
ayat dengan kata sendi
nama yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks, rujukan BM t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba melengkapkan
ayat yg diberikan sendiri dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Kata arah
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata arah yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
melengkapakan ayat
dengan kata arah yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat
dengan sendiri
|
Tarikh :23.7.14
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
isi-isi dalam kumpulan
-
Pembentangan setiap kumpulan
-
Komen
dan ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pembentangan setiap kumpulan berjalan dengan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Drama - inflakasta
|
Objektif
|
-
Membuat rumusan secara keseluruhan berkaitan
tema, persoalan, bahasa dan sebagainya
|
FU
FS
|
10.5 (1.2)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Guru mengemukakan bbrp soalan kpd pelajar
-
Penerangan guru berkaitan dengan drama
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
peribahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama, kerajinan
|
BBM
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar mengetahui serba sedikit drama yg dibaca
|
Tarikh :24.7.14
Hari : khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Drama - inflakasta
|
Objektif
|
-
Membuat rumusan secara keseluruhan berkaitan
tema, persoalan, bahasa dan sebagainya
|
FU
FS
|
10.5 (1.2)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Guru mengemukakan bbrp soalan kpd pelajar
-
Penerangan guru berkaitan dengan drama
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
peribahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama, kerajinan
|
BBM
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar mengetahui serba sedikit drama yg dibaca
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
isi-isi dalam kumpulan
-
Pembentangan setiap kumpulan
-
Komen
dan ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pembentangan setiap kumpulan berjalan dengan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -Drama
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas drama yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan drama
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi drama yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran ,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Tarikh : 25.7.14
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
isi-isi dalam kumpulan
-
Pembentangan setiap kumpulan
-
Komen
dan ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pembentangan setiap kumpulan berjalan dengan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
isi-isi dalam kumpulan
-
Pembentangan setiap kumpulan
-
Komen
dan ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pembentangan setiap kumpulan berjalan dengan lancar walaupun dengan
bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan