RPH MINGGU
33 2014
Tarikh : 11.8.14
Hari : Isnin
MENGIRING PELAJAR KE PERTANDINGAN BICARA BERIRAMA KE SRI AMAN
|
Tarikh : 12.8.14
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
komsas -Drama Surat untuk Ina
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas drama yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan drama
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi drama yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran ,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Teka silang kata
|
Objektif
|
-
Melengkapkan teka silang kata dengan tepat
|
FU
FS
|
11.2 (1.2)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
maklumat teka silang kata
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
lisan
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Kesedaran ,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi sekurang-kurangnya 5 contoh
bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.2 (2.1) , 4.2 (3.1)
|
Aktiviti
|
-membaca petikan
-perbincangan petikan
-menggariskan jenis frasa dan menyalin
dalam buku latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan
|
Tarikh :13.8.14
Hari ; Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
-Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis karangan dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
6 dan
7
|
Tajuk
|
Komsas-Sajak burung-burung pagi
|
Objektif
|
- menceritakan secara ringkas maksud sajak keseluruhan
-menyatakan tema ,persoalan, bahasa
dan sebagainya
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-membaca sajak
-mencari maksud perkataan sukar
-memberi maksud sajak
-membuat rumusan keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Perbincangan berjalan lancar
|
Tarikh :14.8.14
Hari : Khamis
MENTAKSIR UJIAN LISAN BERTUTUR (PT 3)
|
Tarikh :15.8.14
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
- Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis karangan dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
-Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis karangan dengan Bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan