Rph minggu 35 2014
Tarikh : 25.8.14
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
TAMAN NEGARA GUNUNG MULU
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa patah perkataan
-
Menjawab 3
dpd 5 soalan yg diberikan
|
FU
FS
|
-12.2 (1.1)
8.5 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan petikan
-
Menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
LISAN DAN PEMAHAMAN
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan dengan tepat secara
lisan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
pepatah
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa pepatah perkataan
-
Menjawab 3
dpd 5 soalan yg diberikan
|
FU
FS
|
-12 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan petikan dan pepatah
-
Melengkapkan petikan dengan pepatah yang
sesuai
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan dengan tepat
|
Tarikh : 26.8.14
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Kata penguat
|
Objektif
|
-
Membina beberapa ayat dengan kata penguat yang
diberikan
|
FU
FS
|
-12(1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh kata penguat
-
Penerangan guru
-
Membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membina ayat dengan kata penguat dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
pepatah
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa pepatah perkataan
-
Menjawab 3
dpd 5 soalan yg diberikan
|
FU
FS
|
-12 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan petikan dan pepatah
-
Melengkapkan petikan dengan pepatah yang
sesuai
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan dengan tepat
|
Tarikh :27.8.14
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Komsas – sajak warkah kpd generasi
|
Objektif
|
-
Memberi maksud sajak secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10.5 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca sajak
-
Perbincangan maksud sajak
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti maksud sajak
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A/1N
|
Masa
|
1 dan 2 / 6 dan 7
|
Tajuk
|
komsas - sajak
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa patah perkataan
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10. 3 (1.1)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca sajak
-
Perbincangan maksud sajak keseluruhan
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat memberi maksud sajak dengan jelas
1N – dibimbing oleh guru
|
Tarikh : 28.8.14
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
karangan jenis perbincangan
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi pro dan kontra
|
FU
FS
|
12.2 (1.5)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru tentang format
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-rujukan bm t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menyata dan menghuraikan isi dengan jelas
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Komsas – sajak warkah kpd generasi
|
Objektif
|
-
Memberi maksud sajak secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10.5 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca sajak
-
Perbincangan maksud sajak
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti maksud sajak (bimbingan guru)
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi berkaitan
|
FU
FS
|
-12.5 (1.1)
8.3 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Perbincangan isi
-
Membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan bm t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat memberi isi-isi dengan bimbingan guru
|
Tarikh : 29.8.14
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi berkaitan
|
FU
FS
|
-12.5 (1.1)
8.3 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Perbincangan isi
-
Membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan bm t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat memberi isi-isi dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
karangan jenis perbincangan
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi pro dan kontra
|
FU
FS
|
12.2 (1.5)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru tentang format
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-rujukan bm t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menyata dan menghuraikan isi dengan jelas
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan