RPH MINGGU 36 2014
Tarikh : 1.9.14
Hari : Isnin
CUTI UMUM
|
Tarikh : 2 9.14
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Sambungan – persembahan drama kumpulan 5 dan 6
|
Objektif
|
-
Mempersembahkan drama dengan berkesan
|
FU
FS
|
-
|
Aktiviti
|
-
Mempersembahkan drama
-
Komen dan ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
LISAN
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mempersembahkan drama dengan berkesan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Ayat Pasif
|
Objektif
|
-
Menukar ayat aktif kepada ayat pasif
|
FU
FS
|
-
2.2 (1.2)
-
8.5 (2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh ayat pasif
-
Penerangan guru tentang pembentukan ayat pasif
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membina ayat pasif dengan bimbingan guru
|
Tarikh : 3. 9.14
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
komsas
|
Objektif
|
-
Membuat rumusan secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-
10.1
-
10.5
|
Aktiviti
|
-
Mencerita secara ringkas
-
Perbincangan
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membuat rumusan secara keseluruhan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A / 1N
|
Masa
|
3 dan 4/ 6 dan 7
|
Tajuk
|
komsas
|
Objektif
|
-
Membuat rumusan secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-
10.1
-
10.5
|
Aktiviti
|
-
Mencerita secara ringkas
-
Perbincangan
-
Mencatat nota
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membuat rumusan secara keseluruhan
|
Tarikh :4.9.14
Hai : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C / 2N
|
Masa
|
1 dan 2 / 3 dan 4
|
Tajuk
|
PROGRAM NILAM
|
Objektif
|
-
Membaca sekurang-kurangnya sebuah buku
|
FU
FS
|
-
-
|
Aktiviti
|
-
Membaca buku
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-
|
Penerapan
|
-
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-
|
Komen/refleksi
|
Pelajar membaca buku secara berkesan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Surat rasmi
|
Objektif
|
Menyalin surat rasmi dengan format yang betul
|
FU
FS
|
12.1 (1.1)
2.2 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh
-
Penerangan guru
-
Menyalin surat dengan format yang betul
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-penulisan
|
Penerapan
|
-bekerjasam. kerajinan
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt menyalin surat rasmi dengan format yg betul
|
Tarikh : 5.9.14
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
PROGRAM NILAM
|
Objektif
|
-
Membaca sekurang-kurangnya sebuah buku
|
FU
FS
|
-
-
|
Aktiviti
|
-
Membaca buku
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-
|
Penerapan
|
-
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-
|
Komen/refleksi
|
Pelajar membaca buku secara berkesan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Sungai sumber rezeki
|
Objektif
|
-
Memberi separuh daripada maksud perbendaharaan
-
Menjawab 3 daripada 5 soalan yang diberikan
|
FU
FS
|
-11.1(1.2)
- 8.3 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan
petikan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-pemahaman
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
BBM/rujukan
|
-buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar menjawab dengan bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan