RPH MINGGU 28 2014
Tarikh : 7.7.14
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Kata nafi
|
Objektif
|
-
Melengkapkan ayat-ayat dengan kata nafi yang diberikan
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
Melengkapkan
ayat dengan kata nafi yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks, rujukan BM t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar melengkapkan ayat dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Kata nafi
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata nafi yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
melengkapakan ayat
dengan kata nafi yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat dengan sendiri
|
Tarikh : 8.7.14
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
komsas -Drama
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas drama yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan petikan drama
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi drama yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran ,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Kata nafi
|
Objektif
|
-
Melengkapkan ayat-ayat dengan kata nafi yang diberikan
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
Melengkapkan
ayat dengan kata nafi yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks, rujukan BM t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba melengkapkan ayat
dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Kata nafi
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata nafi yang
sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
penerangan guru
-
melengkapakan ayat
dengan kata nafi yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat
dengan sendiri
|
Tarikh : 9.7.14
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Karangan jenis pidato
|
Objektif
|
-
Menghasilkan karangan jenis pidato
|
FU
FS
|
-12.2 (1.3)
- 7.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh karangan jenis pidato
-
Perbincangan contoh dan penerangan format oleh
guru
-
Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Am
|
nilai
|
keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba menghasilkan karangan pidato dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Komsas –cerpen warkah daripada ibu
|
Objektif
|
-menceritakan secara ringkas cerpen tersebut
-memberi maksud beberapa perkataan
sukar
|
FU
|
10.0
,11.0
|
FS
|
10.5
(1.5) ,11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-pelajar menceritakan secara ringkas
- memberi maksud kosa kata
-membuat rumusan keseluruhan
- membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
jalan cerita yang ada
|
Tarikh : 10.7.14
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Komsas –cerpen warkah daripada ibu
|
Objektif
|
-menceritakan secara ringkas cerpen tersebut
-memberi maksud beberapa perkataan
sukar
|
FU
|
10.0
,11.0
|
FS
|
10.5
(1.5) ,11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-pelajar menceritakan secara ringkas
- memberi maksud kosa kata
-membuat rumusan keseluruhan
- membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
jalan cerita yang ada
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Karangan
jenis melengkapkan cerita
|
Objektif
|
- melengkapkan cerita dengan
menghasilkan sebuah cerita yang menarik.
|
FU
|
7.0
,12.0
|
FS
|
7.4
(1.4) ,12.4 (2 .4)
|
Aktiviti
|
-penerangan oleh guru
-perbincangan secara berpasangan
-membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
SASTERA
|
Nilai
|
Bekerjasama
, kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Skor PMR
|
Komen /refleksi
|
PELAJAR CUBA MELENGKAPKAN CERITA YANG DIBERI
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -Drama
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas drama yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan drama
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi drama yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran ,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Tarikh : 11.7.14
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Karangan
jenis melengkapkan cerita
|
Objektif
|
- melengkapkan cerita dengan
menghasilkan sebuah cerita yang menarik.
|
FU
|
7.0
,12.0
|
FS
|
7.4
(1.4) ,12.4 (2 .4)
|
Aktiviti
|
-penerangan oleh guru
-perbincangan secara berpasangan
-membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
SASTERA
|
Nilai
|
Bekerjasama
, kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Skor PMR
|
Komen /refleksi
|
PELAJAR CUBA MELENGKAPKAN CERITA YANG DIBERI
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Karangan jenis pidato
|
Objektif
|
-
Menghasilkan karangan jenis pidato
|
FU
FS
|
-12.2 (1.3)
- 7.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh karangan jenis pidato
-
Perbincangan contoh dan penerangan format oleh
guru
-
Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Am
|
nilai
|
keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba menghasilkan karangan pidato dengan baik (dibimbing oleh
guru)
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan