Rph minggu 37 2014
Tarikh :8.9.14
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Pendidikan Keselamatan di
jalan Raya
|
Objektif
|
-
Membina ayat mudah berdasarkan gambar yang
diberi
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- membina ayat mudah
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, menghargai nyawa
|
BBM/rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membina ayat mudah
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Pendidikan Keselamatan di
jalan Raya
|
Objektif
|
-
Membina ayat penyata dengan mudah berdasarkan
gambar
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- membina ayat mudah
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, menghargai nyawa
|
BBM/rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membina ayat penyata dengan mudah
|
Tarikh : 9.9.14
Hari ; Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Pendidikan Keselamatan di
jalan Raya
|
Objektif
|
-
Membina ayat mudah berdasarkan gambar yang
diberi
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- membina ayat mudah
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, menghargai nyawa
|
BBM/rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membina ayat mudah
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Pendidikan Keselamatan di
jalan Raya
|
Objektif
|
-
Membina ayat penyata dengan mudah berdasarkan
gambar
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- membina ayat mudah
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, menghargai nyawa
|
BBM/rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membina ayat penyata dengan mudah
|
Tarikh :10.9.14
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Komsas – syair
|
Objektif
|
-
Memberi maksud syair secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10.5 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca syair
-
Perbincangan maksud syair
-
Membuat rumusan syair secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti maksud syair
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A/1N
|
Masa
|
1 dan 2 / 6 dan 7
|
Tajuk
|
komsas - sajak
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa patah perkataan
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10. 3 (1.1)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca sajak
-
Perbincangan maksud sajak keseluruhan
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat memberi maksud sajak dengan jelas
1N – dibimbing oleh guru
|
Tarikh : 11.9.14
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Sungai sumber rezeki
|
Objektif
|
-
Memberi separuh daripada maksud perbendaharaan
-
Menjawab 3 daripada 5 soalan yang diberikan
|
FU
FS
|
-11.1(1.2)
- 8.3 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan
petikan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-pemahaman
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
BBM/rujukan
|
-buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menjawab dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Komsas- syair
|
Objektif
|
-
Memberi maksud syair secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10.5 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca syair
-
Perbincangan maksud syair
-
Membuat rumusan syair secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti maksud syair
(bimbingan guru)
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
karangan jenis perbincangan
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi pro dan kontra
|
FU
FS
|
12.2 (1.5)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru tentang format
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-rujukan bm t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menyata dan menghuraikan isi dengan jelas (bimbingan guru)
|
Tarikh : 12.9.14
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
karangan jenis perbincangan
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi pro dan kontra
|
FU
FS
|
12.2 (1.5)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru tentang format
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-rujukan bm t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menyata dan menghuraikan isi dengan jelas
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
karangan jenis fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi
|
FU
FS
|
12.2 (1.5)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
-rujukan bm t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menyata dan menghuraikan isi dengan jelas
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan