RPH MINGGU 5 2014
Tarikh : 27.1.14
Hari : Isnin
Kelas
|
1A / 1N
|
masa
|
1 dan 2 / 5 dan 6
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Penjodoh bilangan
|
Objektif
|
-- melengkapkan sebahagian daripada ayat –ayat yang diberikan
dengan penjodoh bilangan yang sesuai.
|
Aktiviti
|
-membaca petikan yang diberikab dengan bacaan kuat
- perbincangan tentang petikan
-Menyatakan penjodoh bilangan yang terdapat dalam petikan
- membuat latihan
|
FU
FS
|
7.0 (1.1)
7.2 ( 1.2)
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
kerajinan
|
BBM/Rujukan
|
Buku Teks
|
Komen/Refleksi
|
Pelajar dapat memberi
jawapan bagi soalan yang dikemukakan
-
Kelas !N perlu bimbingan guru
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Membidas
hujah dan mencari makna rangkai kata
|
Objektif
|
-
melengkapkan separuh daripada latihan
dengan penjodoh bilangan yang sesuia
|
FU
FS
|
7.2 (1.2)
1.0 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
petikan
-
Menyenaraikan
penjodoh bilangan yang terdapat
dalam petikan
-
Membuat latihan
|
Sistem
bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek
bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
Kerajinan,
kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat menjawab soalan dengan tepat
|
Tarikh : 28.1.14
Hari : Selasa
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Penjodoh
bilangan
|
Objektif
|
-
melengkapkan separuh daripada latihan
dengan penjodoh bilangan yang sesuai
|
FU
FS
|
7.2 (1.2)
1.0 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
petikan
-
Menyenaraikan
penjodoh bilangan yang terdapat
dalam petikan
-
Membuat latihan
|
Sistem
bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek
bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
Kerajinan,
kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat menjawab soalan dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N /1A
|
Masa
|
5 dan 6 / 8 dan 9
|
Tajuk
|
Antologi : Pantun 4 kerat
|
Objektif
|
Memberi maksud sekurang-kurangnya 3 rangkap pantun
|
FU
FS
|
10.5 (1.1)
2.0 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca pantun
-
Perbincangan maksud pantun
-
Membuat rumusan keseluruhan dari segi tema,
persoalan, bahasa, bentuk, nilai dan pengajaran
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman/lisan
|
Penerapan
|
kesusasteraan
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/komsas/antologi
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat memberi maksud dengan jelas dengan bimbingan guru
|
Tarikh : 29.1.14
Hari : Rabu
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C /2N
|
Masa
|
1 dan 2 / 6 dan 7
|
Tajuk
|
-membina pantun
|
Objektif
|
-membina
pantun dengan baik
|
FU
|
12.1 (1.1)
|
FS
|
12.0 (1.1)
|
aktiviti
|
-
penerangan guru tentang cara pembinaan pantun
-perbincangan
dalam kumpulan (ikut tema)
-membina
pantun
-membaca
pantun yang dihasilkan
|
Sistem
bahasa
|
Kosa
kata
|
Aspek
bahasa
|
Lisan
/,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks
komsas, rujukan komsas t2
|
Komen
/refleksi
|
Pelajar
dapat membina pantun dengan baik
-
2N perlu bimbingan guru
|
Tarikh : 30.1.14 –
31.1.14
Hari : Khamis –
jumaat
CUTI TAHUN BARU CINA
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan