RPH MINGGU 2 2014
Tarikh : 6.1.14
Hari : Isnin
Kelas
|
1A
dan 1N
|
Masa
|
1
dan 2 / 5 dan 6
|
Mata
Pelajaran
|
BM
|
|
-Minggu
orientasi untuk pelajar peralihan dan t1-
|
Kelas
|
2C
|
masa
|
8 dan 9
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Kata Nama – Khas dan Am
|
Objektif
|
Menggariskan atau mengasingkan kata nama Am dan kata nama Khas dalam petikan
|
Aktiviti
|
-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kata nama Am dalam
petikan
-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kata nama Khas dalam
petikan
- menyalin semula petikan dengan ejaan kata nama khas yang
tepat
|
FU
FS
|
1.0, 7.0
1.2, 7.1
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
Nilai
|
Kesedaran, bekerjasama
|
BBM/Rujukan
|
Buku Teks
|
Komen/Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti KNA dan KNK
|
Tarikh : 7.1.14
Hari : Selasa
Kelas
|
2N
|
masa
|
1 dan 2
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Kata Nama – Khas dan Am
|
Objektif
|
Menggariskan atau mengasingkan kata nama Am dan kata nama Khas dalam petikan
|
Aktiviti
|
-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kata nama Am dalam
petikan
-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kata nama Khas dalam
petikan
- menyalin semula petikan dengan ejaan kata nama khas yang
tepat
|
FU
FS
|
1.0, 7.0
1.2, 7.1
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
Nilai
|
Kesedaran, bekerjasama
|
BBM/Rujukan
|
Buku Teks
|
Komen/Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti KNA dan KNK
|
Kelas
|
1N dan 1A
|
Masa
|
5 dan
6 / 8 dan 9
|
Mata
Pelajaran
|
BM
|
|
-PENGAGIHAN BUKU TEKS -
|
Tarikh : 8.1.14
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C /2N
|
Masa
|
1 dan 2 / 6 dan 7
|
Tajuk
|
Antologi : Pantun 2 kerat (nasihat)
|
Objektif
|
Memberi maksud sekurang-kurangnya 3 rangkap pantun
|
FU
FS
|
7.0, 10.0
7.5(1.5),10.3, 10.5(1.4)
|
Aktiviti
|
-
Membaca pantun
-
Perbincangan maksud pantun
-
Membuat rumusan keseluruhan dari segi tema,
persoalan, bahasa, bentuk, nilai dan pengajaran
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman/lisan
|
Penerapan
|
Pendidikan moral
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/komsas/antologi
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat memberi maksud dengan jelas
|
Tarikh : 9.1.14
Hari : khamis
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Karangan jenis pengalaman –
pengalaman masa cuti
|
objektif
|
Menceritakan pengalaman pada masa cuti dan manfaat yang diperolehi
|
FU
FS
|
1.0 ,7.0,11.0
1.2 (1.1) ,7.2 (1.2) , 11.1
(1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan contoh karangan jenis pengalaman
-membuat latihan karangan berpandukan buku teks
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kerajinan,kesedaran,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan dengan bimbingan guru
|
Kelas
|
1A /1N
|
Masa
|
6 dan 7 / 8 dan 9
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
-
Pengenalan format kertas 2
-
Dialog hari pertama persekolahan di sekolah
baharu
|
objektif
|
-mengenal pasti format k2
-bercerita tentang hari
pertama persekolahan
|
FU
FS
|
1.0,2.0
1.1 (1.1) , 2.1 (2.1)
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan maklumat-maklumat tentang
format k2
-
Pelajar berdialog secara spontan secara berpasangan tentang hari
pertama persekolahan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
ABM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
-Perbincangan berjalan lancar
|
Tarikh : 10.1.14
Hari : Jumaat
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Karangan jenis pengalaman –
pengalaman masa cuti
|
objektif
|
Menceritakan pengalaman pada masa cuti dan manfaat yang diperolehi
|
FU
FS
|
2.0 ,7.0,11.0
1.2 (1.1) ,7.2 (1.2) , 11.1
(1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan contoh karangan jenis pengalaman
-membuat latihan karangan berpandukan buku teks
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kerajinan,kesedaran,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan dengan bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan