RPH MINGGU 25 2015
Tarikh : 29.6.15
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H/1D
|
Masa
|
1 dan 2 / 3 dan 4
|
Tajuk
|
Ayat seruan
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata seruan yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.1)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh dan penerangan guru
-
Pelajar melengkapakan ayat
dengan kata seruan yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Ayat seruan
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata seruan yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh dan penerangan guru
-
Pelajar melengkapakan ayat
dengan kata penegas yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat
|
Tarikh : 30 6.15
Selasa : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Ayat seruan
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata seruan yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh dan penerangan guru
-
Pelajar melengkapakan ayat
dengan kata penegas yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -kunci
bahasa (latihan)
|
Objektif
|
-
Menjawab 2 dpd 3 soalan yang diberikan
|
FU
FS
|
-10.1 (1.2)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Menjawab soalan yg diberikan
dengan tepat
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat menjawab
soalan dgn tepat
|
Tarikh : 1.7.15
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -kunci
bahasa (latihan)
|
Objektif
|
-
Menjawab 2 dpd 3 soalan yang diberikan
|
FU
FS
|
-10.1 (1.2)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Menjawab soalan yg diberikan
dengan tepat
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat menjawab
soalan dgn bimbingan guru
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -CERPEN maaf kupinta
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas cerpen yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan cerpen
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi cerpen yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Tarikh : 2.7.15
Hari : khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Pemahaman- bacaan luas ( Sarawak bumi kenyalang)
|
Objektif
|
-
Menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan dengan
tepat
-
Memberi maksud separuh daripada kosa kata
berdasarkan petikan
|
FU
FS
|
-11.2 (1.2)
- 8.4 (1.4)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan dengan kuat
-
Perbincangan petikan
-
Menjawab soalan
-
Memberi maksud kosa kata
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kesedaran ,kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba menjawab soalan dengan betul dan memberi
maksud kosa kata dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Pemahaman- bacaan luas (kebudayaan di Sarawak)
|
Objektif
|
-
Menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan dengan
tepat
-
Memberi maksud separuh daripada kosa kata
berdasarkan petikan
|
FU
FS
|
-11.2 (1.1)
- 8.4 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan dengan kuat
-
Perbincangan petikan
-
Menjawab soalan
-
Memberi maksud kosa kata
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kesedaran ,kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba menjawab soalan dengan betul dan memberi
maksud kosa kata dengan tepat
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -CERPEN maaf kupinta
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas cerpen yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan cerpen
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi cerpen yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Tarikh : 3.7.15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Pemahaman- bacaan luas (kebudayaan di Sarawak)
|
Objektif
|
-
Menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan dengan
tepat
-
Memberi maksud separuh daripada kosa kata
berdasarkan petikan
|
FU
FS
|
-11.2 (1.1)
- 8.4 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan dengan kuat
-
Perbincangan petikan
-
Menjawab soalan
-
Memberi maksud kosa kata
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kesedaran ,kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba menjawab soalan dengan betul dan memberi
maksud kosa kata dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan 5
|
Tajuk
|
Pemahaman- bacaan luas ( Sarawak bumi kenyalang)
|
Objektif
|
-
Menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan dengan
tepat
-
Memberi maksud separuh daripada kosa kata
berdasarkan petikan
|
FU
FS
|
-11.2 (1.2)
- 8.4 (1.4)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan dengan kuat
-
Perbincangan petikan
-
Menjawab soalan
-
Memberi maksud kosa kata
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kesedaran ,kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar cuba menjawab soalan dengan betul dan memberi
maksud kosa kata dengan tepat
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan