RPH MINGGU 24 2015
TARIKH :22.6.15
HARI : ISNIN
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H/1D
|
Masa
|
1 dan 2 /3 dan 4
|
Tajuk
|
Kata penegas
|
Objektif
|
-
Membina ayat dengan kata penegas yang
diberikan
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh dan penerangan guru
-
Pelajar membina ayat sendiri dengan kata
penegas yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Kesihatan
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh membina ayat mudah dengan sendiri
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Kata penegas
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata penegas yang diberikan
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh dan penerangan guru
-
Pelajar melengkapakan ayat
dengan kata penegas yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat dengan tepat
|
Tarikh : 23.6.15
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Kata penegas
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
ayat dengan kata penegas yang diberikan
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.1 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh dan penerangan guru
-
Pelajar melengkapakan ayat
dengan kata penegas yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -kunci
bahasa
|
Objektif
|
-
Menyatakan peranan bahasa
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
maksud sajak
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat
memberi makna sajak secara ringkas
|
Tarikh : 24.6.15
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -kunci
bahasa
|
Objektif
|
-
Menyatakan peranan bahasa
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
maksud sajak
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat
memberi makna sajak secara ringkas
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -CERPEN dendam
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas cerpen yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan cerpen
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi cerpen yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Tarikh ;25.6.15
Hari : khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
ulasan
|
Objektif
|
-
Membuat ulasan tentang rajah yg diberi- gotong-royong
menanam padi
|
FU
FS
|
- 8.1 (1.1)
- 12.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Membuat
ulasan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt membuat ulasan dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Karangan -Langkah-langkah mengatasi lumba haram
|
Objektif
|
-
Membuat ulasan tentang rajah yg diberi-
gotong-royong menanam padi
|
FU
FS
|
- 8.1 (1.1)
- 12.5 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Membuat
karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan pt 3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt membuat karangan
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -CERPEN
dendam
|
Objektif
|
-
Menceritakan dengan ringkas cerpen yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan
petikan cerpen
-
Beberapa orang pelajar menceritakan secara
ringkas isi cerpen yang telah dibaca
-
Membuat
rumusan keseluruhan daripada segi tema dan sebagainya
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
Kesedaran
,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar
|
Tarikh : 26.6.15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Karangan -Langkah-langkah mengatasi lumba haram
|
Objektif
|
-
Membuat ulasan tentang rajah yg diberi-
gotong-royong menanam padi
|
FU
FS
|
- 8.1 (1.1)
- 12.5 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Membuat
karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan pt 3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt membuat karangan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan 5
|
Tajuk
|
ulasan
|
Objektif
|
-
Membuat ulasan tentang rajah yg diberi-
gotong-royong menanam padi
|
FU
FS
|
- 8.1 (1.1)
- 12.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Membuat
ulasan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt membuat ulasan dengan bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan