RPH MINGGU 18 2015 (1)
Tarikh : 11.5.15
Hari : Isnin
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1
H/ 1D
|
Masa
|
1
dan 2 / 3 dan 4
|
Tajuk
|
Bacaan NILAM
|
objektif
|
membaca
buku dengan berkesan
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
-membaca
buku dengan senyap
-
merekod bahan bacaan
|
Sistem
bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek
bahasa
|
lisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku-buku
cerita
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
membaca buku dengan berkesan
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Bacaan NILAM
|
objektif
|
membaca
buku dengan berkesan
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
-membaca
buku dengan senyap
-
merekod bahan bacaan
|
Sistem
bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek
bahasa
|
lisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku-buku
cerita
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
membaca buku dengan berkesan
|
Tarikh : 12.5.15
Hari : Selasa
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Bacaan NILAM
|
objektif
|
membaca
buku dengan berkesan
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
-membaca
buku dengan senyap
-
merekod bahan bacaan
|
Sistem
bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek
bahasa
|
lisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku-buku
cerita
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
membaca buku dengan berkesan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Komsas
–sajak
|
Genre
|
antologi
|
Objektif
|
-menyatakan
dan menghuraikan nilai dan pengajaran dalam sajak
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Tarikh : 13.5.15
Hari : rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Komsas
–Drama Hemodilisis
|
Genre
|
antologi
|
Objektif
|
-menyatakan
dan membuat rumusan keseluruhan
-
menjawab 2 dpd 3 soalan yg diberikan
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.2 (1.1) 10.3 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Komsas
–sajak
|
Genre
|
antologi
|
Objektif
|
-menyatakan
dan menghuraikan nilai dan pengajaran dalam sajak
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Tarikh :14.5.15
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan
2
|
Tajuk
|
kepentingan internet
|
objektif
|
-menyatakan
sekurang-kurangnya 5 isi penting
-menghasilkan karangan yang
baik
|
Fu
|
12.2 (1.2)
|
FS
|
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
penerangan guru
- bincang dalam kumpulan
-pembentangan
-Membuat
karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
SAINS
TEKNOLOGI
|
nilai
|
Bertanggungjawab
, bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
BM
Rujukan t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat
menghasilkan satu karangan
yang baik
Dengan
bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Karangan fakta – Bagaimanakah anda boleh
merealisasikan konsep 1 MALAYSIA
|
objektif
|
-
mengenalpasti kesan-kesan dan
langkah-langkah atasi pencemaran alam sekitar
--Menghuraikan
isi-isi dengan jelas
|
FU
|
12.4(1.1)
|
FS
|
9.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-penerangan
guru tentang kehendak soalan
-perbincangan
cara-cara atau langkah-langkah
-menghasilkan
karangan yang bermutu
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan
BM PMR
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapt
menghasilkan karangan fakta dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Komsas
–Drama Hemodilisis
|
Genre
|
antologi
|
Objektif
|
-menyatakan
dan membuat rumusan keseluruhan
-
menjawab 2 dpd 3 soalan yg diberikan
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.2 (1.1) 10.3 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Tarikh : 15.5 15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan
5
|
Tajuk
|
kepentingan internet
|
objektif
|
-menyatakan
sekurang-kurangnya 5 isi penting
-menghasilkan karangan yang
baik
|
Fu
|
12.2 (1.2)
|
FS
|
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
penerangan guru
- bincang dalam kumpulan
-pembentangan
-Membuat
karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
SAINS
TEKNOLOGI
|
nilai
|
Bertanggungjawab
, bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
BM
Rujukan t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat
menghasilkan satu karangan
yang baik
Dengan
bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Karangan fakta – Bagaimanakah anda boleh
merealisasikan konsep 1 MALAYSIA
|
objektif
|
-
mengenalpasti kesan-kesan dan
langkah-langkah atasi pencemaran alam sekitar
--Menghuraikan
isi-isi dengan jelas
|
FU
|
12.4(1.1)
|
FS
|
9.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-penerangan
guru tentang kehendak soalan
-perbincangan
cara-cara atau langkah-langkah
-menghasilkan
karangan yang bermutu
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan
BM PMR
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapt
menghasilkan karangan fakta dengan baik
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan