RPH MINGGU 31 2015
Tarikh : 10.8.15
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H/1D
|
Masa
|
1 dan 2 / 3 dan 4
|
Tajuk
|
Kata arah
|
Objektif
|
Melengkapkan ayat dengan kata arah yang sesuai
|
FU
FS
|
2.1 (1.2)
8.2 ( 2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca contoh
-
Penerangan
guru
-
Melengkapkan
ayat dengan kata arah yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
Bekerjasama, bertanggung jawab
|
BBM/rujukan
|
Buku teks, rujukan BM t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar melengkapkan ayat
dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
perumpamaan
|
Objektif
|
-
Memberi maksud perumpamaan dengan tepat
-
Melengkapkan ayat dengan perumpamaan yang
betul
|
FU
FS
|
2.2 (1.2)
8.2 ( 2.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan dan mengenalpasti perumpamaan
yang ada
-
Perbincangan
maksud perumpamaan
-
Melengkapkan ayat dengan perumpamaan yang
sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks/rujukan BM t2
|
Komen/refleksi
|
Pelajar boleh melengkapkan ayat dengan perumpamaan yang sesuai
|
Tarikh :11.8.15
Hari ; selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
UJIAN LISAN MENDENGAR – PT 3 2015 (P & p TAK BERJALAN)
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -cerpen KUIH BAKUL LIMAU MANDERIN
|
Objektif
|
-
Menceritakan secara ringkas cerpen yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.1)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Menceritakan
secara ringkas cerpen yg dibaca
-
Membuat rumusan secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
komsas
|
nilai
|
Prihatin,
menghargai, bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat bercerita
secara ringkas
|
Tarikh : 12.8.15
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -cerpen KUIH BAKUL LIMAU MANDERIN
|
Objektif
|
-
Menceritakan secara ringkas cerpen yang dibaca
|
FU
FS
|
-10.1 (1.1)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Menceritakan
secara ringkas cerpen yg dibaca
-
Membuat rumusan secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
komsas
|
nilai
|
Prihatin,
menghargai, bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat bercerita
secara ringkas
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan
9
|
Tajuk
|
Komsas-sajak laut
|
Objektif
|
-
menceritakan secara ringkas maksud
sajak keseluruhan
-menyatakan
tema ,persoalan, bahasa dan sebagainya
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-membaca
sajak
-mencari
maksud perkataan sukar
-memberi
maksud sajak
-membuat
rumusan keseluruhan
-
menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama
, keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Perbincangan berjalan lancer dan pelajar dpt
jawab beberapa soalan
|
Tarikh :13.8.15
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
-pembentangan
secara kumpulan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan/lisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pt3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis isi penting karangan dan membentang dengan
jelas
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Ulasan (keburukan permainan melalui internet/ it)
|
Objektif
|
-
Membuat ulasan tentang rajah yg diberi
|
FU
FS
|
12.1 ( 2.1))
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Membuat
ulasan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan bm pt3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt membuat ulasan dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan
9
|
Tajuk
|
Komsas-sajak laut
|
Objektif
|
-
menceritakan secara ringkas maksud
sajak keseluruhan
-menyatakan
tema ,persoalan, bahasa dan sebagainya
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-membaca
sajak
-mencari
maksud perkataan sukar
-memberi
maksud sajak
-membuat
rumusan keseluruhan
-
menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama
, keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Perbincangan berjalan lancer dan pelajar dpt
jawab beberapa soalan
|
Tarikh : 14.8.15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Ulasan (keburukan permainan melalui internet/ it)
|
Objektif
|
-
Membuat ulasan tentang rajah yg diberi
|
FU
FS
|
12.1 ( 2.1))
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Membuat
ulasan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan bm pt3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dpt membuat ulasan dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan 5
|
Tajuk
|
karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
-pembentangan
secara kumpulan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan/lisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pt3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis isi penting karangan dan membentang dengan
jelas
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan