Rph minggu 32 2015
Tarikh : 17.8.15
Hari : Isnin
Kelas
|
1H
/1D
|
Masa
|
1 dan 2 / 3 dan 4
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi
sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.1 (1.1) , 4.0 (4.1)
|
Aktiviti
|
-membaca
petikan
-perbincangan
petikan
-menggariskan
jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menyatakan jens- jenis
frasa yang ada dalam petikan
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi
sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.2 (2.1) , 4.2 (3.1)
|
Aktiviti
|
-membaca
petikan
-perbincangan
petikan
-menggariskan
jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan berdasarkan petikan yg diberi
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan
|
Tarikh : 18.8.15
Hari : Selasa
Kelas
|
2I
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi
sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.2 (2.1) , 4.2 (3.1)
|
Aktiviti
|
-membaca
petikan
-perbincangan
petikan
-menggariskan
jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan berdasarkan petikan yg diberi
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -cerpen KUIH BAKUL LIMAU MANDERIN - latihan
|
Objektif
|
-
Menjawab soalan dengan tepat berdasarkan
petikan cerpen
|
FU
FS
|
-10.1 (1.1)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat menjawab
dengan tepat
|
Tarikh : 19.8.15
Hari ; Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
komsas -cerpen KUIH BAKUL LIMAU MANDERIN - latihan
|
Objektif
|
-
Menjawab soalan dengan tepat berdasarkan
petikan cerpen
|
FU
FS
|
-10.1 (1.1)
8.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan secara berpasangan
-
Menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Komsas
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
P &p berjalan dengan lancar –pelajar dapat menjawab
dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Komsas – sajak warkah kpd generasi
|
Objektif
|
-
Memberi maksud sajak secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10.5 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca sajak
-
Perbincangan maksud sajak
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti maksud sajak
|
Tarikh : 20.8.15
Hari :Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
ulasan
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
-pembentangan
secara kumpulan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan/lisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pt3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis
isi penting ulasan dan membentang dengan jelas
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
- Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis karangan dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Komsas – sajak warkah kpd generasi
|
Objektif
|
-
Memberi maksud sajak secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-10.5 (1.1)
8.4 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca sajak
-
Perbincangan maksud sajak
-
Membuat rumusan sajak secara keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti maksud sajak
|
Tarikh :21.8.15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Penulisan – karangan fakta
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
- Menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pmr
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis karangan dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan 5
|
Tajuk
|
ulasan
|
Objektif
|
-
Menyata dan menghuraikan sekurang-kurangnya 3
isi dengan jelas
|
FU
FS
|
-12.3 (1.3)
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Penerangan guru
- perbincangan isi-isi
-pembentangan
secara kumpulan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan/lisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan pt3
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis
isi penting ulasan dan membentang dengan jelas
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan