Rph minggu 2 2015
Tarikh : 19.1.15
Hari : Isnin
Kelas
|
2I/2D
|
masa
|
3 dan 4
/ 5 dan 6
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Kata
Nama – Khas dan Am
|
Objektif
|
Menggariskan
atau mengasingkan kata nama Am dan kata nama Khas dalam petikan
|
Aktiviti
|
-Menyenaraikan
sekurang-kurangnya 3 kata nama Am dalam petikan
-Menyenaraikan
sekurang-kurangnya 3 kata nama Khas dalam petikan
|
FU
FS
|
1.0,
7.0
1.2,
7.1
|
Sistem
bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek
bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Geografi
|
Nilai
|
Kesedaran,
bekerjasama
|
BBM/Rujukan
|
Buku
Teks
|
Komen/Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti KNA dan KNK
|
Tarikh : 20.1.15
Hari : Selasa
Kelas
|
1H / 1D
|
masa
|
3 dan 4 / 5 dan 6
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Kata Nama – Khas dan Am
|
Objektif
|
Menggariskan atau mengasingkan kata
nama Am dan kata nama Khas dalam petikan
|
Aktiviti
|
-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3
kata nama Am dalam petikan
-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3
kata nama Khas dalam petikan
|
FU
FS
|
1.0, 7.0
1.2, 7.1
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
Kesedaran, bekerjasama
|
BBM/Rujukan
|
Buku Teks
|
Komen/Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti KNA dan
KNK
|
Tarikh : 21.1.15
Hari : Rabu
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
/2I
|
Masa
|
1 dan
2 / 8 dan 9
|
Tajuk
|
Antologi
: Pantun 2 kerat (nasihat)
|
Objektif
|
Memberi
maksud sekurang-kurangnya 3 rangkap pantun
|
FU
FS
|
7.0,
10.0
7.5(1.5),10.3,
10.5(1.4)
|
Aktiviti
|
- Membaca pantun
- Perbincangan maksud pantun
- Membuat rumusan keseluruhan
dari segi tema, persoalan, bahasa, bentuk, nilai dan pengajaran
|
Sistem
bahasa
|
Kosa
kata
|
Aspek
bahasa
|
Pemahaman/lisan
|
Penerapan
|
Pendidikan
moral
|
nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku
teks/komsas/antologi
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat memberi maksud dengan jelas
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
3 dan 4
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
- Pengenalan umum komsas
-
|
objektif
|
-mengenal
pasti komsas secara umum
|
FU
FS
|
1.0,2.0
1.1
(1.1) , 2.1 (2.1)
|
Aktiviti
|
- - Guru menerangkan maklumat-maklumat
umum komsas
-pelajar-pelajar
membuat catatan
|
Sistem
bahasa
|
Istilah
komsas
|
Aspek
bahasa
|
pemahaman
|
penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
ABM/rujukan
|
Buku
teks komsas, rujukan komsas t1
|
Komen/refleksi
|
-P dan
p berjalan lancar
|
Tarikh :22.1.15
Hari : khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I / 2 D
|
Masa
|
1 dan 2 / 7 dan 8
|
Tajuk
|
Surat Tidak Rasmi
|
objektif
|
-menulis surat tidak rasmi dengan
format yang betul dan menepati kehendak soalan
|
Fu
|
12.4 (1.40
|
FS
|
7.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-Membaca petikan dan
perbincangan petikan
-Mengenalpasti format penulisan
surat
-Menulis surat kiriman tidak rasmi
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan am, geografi
|
nilai
|
Bertanggungjawab , bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menulis surat
kiriman tidak rasmi dengan baik
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
- Pengenalan umum komsas
-
|
objektif
|
-mengenal
pasti komsas secara umum
|
FU
FS
|
1.0,2.0
1.1
(1.1) , 2.1 (2.1)
|
Aktiviti
|
- - Guru menerangkan maklumat-maklumat
umum komsas
-pelajar-pelajar
membuat catatan
|
Sistem
bahasa
|
Istilah
komsas
|
Aspek
bahasa
|
pemahaman
|
penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
ABM/rujukan
|
Buku
teks komsas, rujukan komsas t1
|
Komen/refleksi
|
-P dan
p berjalan lancar
|
Tarikh : 23.1.15
Hari : Jumaat
Kelas
|
1D / 1H
|
Masa
|
1
dan 2 / 6 dan 7
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Karangan
jenis pengalaman – pengalaman masuk ke sekolah menengah
|
objektif
|
Menceritakan
pengalaman masuk sekolah menengah dan manfaat yang
diperolehi
|
FU
FS
|
1.0 ,7.0,11.0
1.2
(1.1) ,7.2 (1.2) , 11.1 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
contoh karangan jenis pengalaman
-membuat
latihan karangan berpandukan buku teks
|
Sistem
bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek
bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Kerajinan,kesedaran,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku
teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan karangan dengan bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan