RPH MINGGU 14 2015
Tarikh : 13.4.15
Hari ; Isnin
Kelas
|
1H / 1D
|
masa
|
1 dan 2 / 3 dan 4
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Peraturan jalan raya
|
Objektif
|
-- melengkapkan rajah yang diberikan dengan tepat
|
Aktiviti
|
-membaca petikan yang diberikan dengan
bacaan kuat
- perbincangan tentang petikan
-Memberi beberapa contoh
impak melanggar peraturan jalan raya
|
FU
FS
|
7.0 (1.1)
7.2 ( 1.2)
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
keselamatan
|
Nilai
|
kesedaran
|
BBM/Rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/Refleksi
|
Pelajar dapat melengkapkan
rajah yang diberi dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
masa
|
8 dan 9
|
tajuk
|
Patuhi undang-undang jalan raya
|
objektif
|
Melengkapkan carta dengan aktiviti
berisiko dan impak di jalan raya
|
Fu
|
2.0 , 8.0
|
FS
|
2.2 (1.2) 8.2 (1.2)
|
aktiviti
|
Penerangan guru
Pelajar berbincang dalam kumpulan
Pembentangan setiap kumpulan
Ulasan guru
|
System bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
penerapan
|
keselamatan
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
KBT
|
Mengetahui risiko di jalan raya
|
BBM/rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat melengkapkan rajah yg
diberi
|
Tarikh : 14.4.15
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
masa
|
1 dan 2
|
tajuk
|
Patuhi undang-undang jalan raya
|
objektif
|
Melengkapkan carta dengan aktiviti
berisiko dan impak di jalan raya
|
Fu
|
2.0 , 8.0
|
FS
|
2.2 (1.2) 8.2 (1.2)
|
aktiviti
|
Penerangan guru
Pelajar berbincang dalam kumpulan
Pembentangan setiap kumpulan
Ulasan guru
|
System bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
penerapan
|
keselamatan
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
KBT
|
Mengetahui risiko di jalan raya
|
BBM/rujukan
|
Buku pendidikan jalan raya
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat melengkapkan rajah yg
diberi
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Komsas
–latar
|
Genre
|
novel
|
Objektif
|
-menyatakan
dan menghuraikan latar dalam novel
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Tarikh : 15.4.15
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
3 dan 4
|
Tajuk
|
Komsas –latar
|
Genre
|
novel
|
Objektif
|
-menyatakan
dan menghuraikan latar dalam novel
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Komsas
–latar
|
Genre
|
novel
|
Objektif
|
-menyatakan
dan menghuraikan latar dalam novel
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Tarikh : 16.4.15
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Karangan Peribahasa
|
Objektif
|
-
menghasilkan karangan peribahasa dengan baik
|
FU
|
7.0
,12 .0
|
FS
|
7.5 (1.1)
12.2 (3.1)
|
aktiviti
|
-membaca
contoh karangan jenis peribahasa
-
penerangan guru tentang penulisan isi-isi karanagn
-
menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
Sastera
|
nilai
|
Bekerjasama,bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukanpt 3
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan
peribahasa dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Karangan Peribahasa
|
Objektif
|
- menghasilkan karangan peribahasa dengan
baik
|
FU
|
7.2 ( 1.2)
|
FS
|
12.2 (3.1)
|
aktiviti
|
-membaca contoh karangan jenis peribahasa
- penerangan guru tentang penulisan isi-isi karanagn
- menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
Sastera
|
nilai
|
Bekerjasama,bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan pt 3
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan
peribahasa dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Komsas
–latar
|
Genre
|
novel
|
Objektif
|
-menyatakan
dan menghuraikan latar dalam novel
|
FU
|
10 .0
|
FS
|
10.1 (1.1) 10.2 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
guru
-mencatat
nota
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan,pemahaman
|
penerapan
|
Kesusasteraan
Melayu
|
nilai
|
Bekerjasama,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan
bimbingan guru
|
Tarikh : 17.4.15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan
5
|
Tajuk
|
Karangan Peribahasa
|
Objektif
|
-
menghasilkan karangan peribahasa dengan baik
|
FU
|
7.0
,12 .0
|
FS
|
7.5 (1.1)
12.2 (3.1)
|
aktiviti
|
-membaca
contoh karangan jenis peribahasa
-
penerangan guru tentang penulisan isi-isi karanagn
-
menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
Sastera
|
nilai
|
Bekerjasama,bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukanpt 3
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan
peribahasa dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Karangan Peribahasa
|
Objektif
|
- menghasilkan karangan peribahasa dengan
baik
|
FU
|
7.2 ( 1.2)
|
FS
|
12.2 (3.1)
|
aktiviti
|
-membaca contoh karangan jenis peribahasa
- penerangan guru tentang penulisan isi-isi
karanagn
- menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
Sastera
|
nilai
|
Bekerjasama,bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan pt 3
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan
peribahasa dengan baik
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan