RPH MINGGU 22 2014
Tarikh : 26.5.14 -
28.5.14
Hari : Isnin - Rabu
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
|
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
|
Peperiksaaan pertengahan tahun
|
ULANGKAJI
|
Peperiksaan pertengahan tahun
|
ULANGKAJI
|
CUTI
UMUM - WESAK DAY
|
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
|
ULANGKAJI
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A/1N
|
Masa
|
1 dan 2 /5 dan 6
|
Tajuk
|
Kata hubung
|
Objektif
|
-
Membina
sekurang-kurangnya 5 ayat
majmuk berdasarkan ayat tunggal yang
diberikan
|
FU
FS
|
2.4 (1.3)
83(1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh ayat yang diberikan
-
Penerangan guru
-
Membina ayat majmuk dengan kata hubung yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahua n am
|
nilai
|
Kerajinan ,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan t1
|
Komen/refleksi
|
P & p berjalan dengan lancar dan pelajar dapat membina ayat
dengan baik (1A) dan dibimbing oleh guru (1N)
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Kata hubung
|
Objektif
|
-
Membina
sekurang-kurangnya 5 ayat
majmuk berdasarkan ayat tunggal yang
diberikan
|
FU
FS
|
2.4 (1.3)
83(1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh ayat yang diberikan
-
Penerangan guru
-
Membina ayat majmuk dengan kata hubung yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahua n am
|
nilai
|
Kerajinan ,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan t1
|
Komen/refleksi
|
P & p berjalan dengan lancar dan pelajar dapat membina ayat
dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Kata hubung
|
Objektif
|
-
Membina
sekurang-kurangnya 5 ayat
majmuk berdasarkan ayat tunggal yang
diberikan
|
FU
FS
|
2.4 (1.3)
83(1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh ayat yang diberikan
-
Penerangan guru
-
Membina ayat majmuk dengan kata hubung yang sesuai
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahua n am
|
nilai
|
Kerajinan ,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan t1
|
Komen/refleksi
|
P & p berjalan dengan lancar dan pelajar dapat membina ayat
dengan baik dan dibimbing oleh guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N / 1A
|
Masa
|
5 dan 6/8
dan 9
|
Tajuk
|
Komsas –
LATIHAN (NILAI)
|
Genre
|
Novel
|
Objektif
|
-menjawab soalan dengan memberi
beberapa contoh berkaitan dengan nilai yang diberikan
|
FU
|
10.6
(2.1)
|
FS
|
8.1 (1.3)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan nilai dalam novel
berserta contoh
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C/2N
|
Masa
|
1 dan
2 /6 dan 7
|
Tajuk
|
Komsas –
latihan (latar)
|
Genre
|
Novel
|
Objektif
|
-menjelaskan secara ringkas latar yang
terdapat dalam novel
|
FU
|
10.4
(2.2)
|
FS
|
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat mengetahui latar dalam novel
berserta contoh
|
CUTI UMUM -
HARI PEKERJA
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
pemahaman
– kepentingan membaca
|
objektif
|
-menjawab 2 dpd 3 soalan
|
Fu
|
12.2 (1.2)
|
FS
|
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Membaca petikan dan perbincangan petikan
-
menjawab soalan berkaitan
|
Sistem
bahasa
|
Kosa
kata
|
Aspek
bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Bertanggungjawab
, bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
PETIKAN
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat
menjawab soalan dengan baik dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A/1N
|
Masa
|
1 dan 2 /5 dan 6
|
Tajuk
|
Kata hubung
|
Objektif
|
-
Membina
sekurang-kurangnya 5 ayat
berdasarkan kata hubung yang diberikan
(1A)
-
Melengkapkan
5 daripada 7 ruangan kosong dalam petikan yang diberikan(1N)
|
FU
FS
|
2.3 (1.3)
8.5(1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh ayat yang diberikan
-
Penerangan guru
-
Membina ayat (1A)
-
Melengkapkan petikan(1N)
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahua n am
|
nilai
|
Kerajinan ,kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
P & p berjalan dengan lancar dan pelajar dapat membina ayat
dengan baik (1A) dan melengkapkan ayat dengan tepat (1N)
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
bidalan
|
Objektif
|
-
Membina
sekurang-kurangnya 5 ayat
berdasarkan bidalan yang diberikan
|
FU
FS
|
2.0 (2.1)
8.5(1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh bidalan yang diberikan
-
Perbincangan maksud
-
Membina ayat
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan dan pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahua n am
|
nilai
|
Kerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
P & p berjalan dengan lancar dan pelajar dapat membina ayat dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
bidalan
|
Objektif
|
-
Melengkapkan
sekurang-kurangnya 5 ayat
berdasarkan bidalan yang diberikan
|
FU
FS
|
2.0 (2.1)
8.5(1.1)
|
Aktiviti
|
-
Membaca
contoh bidalan yang diberikan
-
Perbincangan maksud
-
Melengkapkan ayat
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan dan pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahua n am
|
nilai
|
Kerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
P & p berjalan dengan lancar dan pelajar dapat melengkapkan ayat
dengan baik
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N / 1A
|
Masa
|
5 dan 6/8
dan 9
|
Tajuk
|
Komsas –
LATIHAN (watak)
|
Genre
|
Novel
|
Objektif
|
-menjawab soalan dengan memberi
beberapa contoh berkaitan dengan watak yang diberikan
|
FU
|
10.6
(2.1)
|
FS
|
8.1 (1.3)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan watak dalam novel
berserta contoh
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C/2N
|
Masa
|
1 dan
2 /6 dan 7
|
Tajuk
|
Komsas –
latihan
|
Genre
|
Novel
|
Objektif
|
-menjelaskan secara ringkas nilai yang
terdapat dalam novel
|
FU
|
10.4
(2.2)
|
FS
|
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan nilai dalam novel berserta contoh
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Pertandingan perbahasan – peringkat 2
|
objektif
|
-menyata
dan menghuraikan sekurang-kurangnya 5 hujah penting daripada setiap pasukan
|
Fu
|
12.0
|
FS
|
7.1
(1.1)
|
Aktiviti
|
-setiap pasukan mengambil tempat
-perbahasan
berlangsung sebanyak 1 pusingan (2 pasukan)
|
Sistem
bahasa
|
Kosa
kata
|
Aspek
bahasa
|
lisan
|
penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Pelbagai, am
|
Komen/refleksi
|
Para
peserta dapat menyampaikan hujah
dengan berkesan
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A/1N
|
Masa
|
6 dan 7/ 8 dan 9
|
Tajuk
|
pemahaman
– kepentingan internet
|
objektif
|
-menjawab 2 dpd 3 soalan
|
Fu
|
12.2 (1.2)
|
FS
|
8.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-Membaca petikan dan perbincangan petikan
-
menjawab soalan berkaitan
|
Sistem
bahasa
|
Kosa
kata
|
Aspek
bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
SAINS
TEKNOLOGI
|
nilai
|
Bertanggungjawab
, bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
PETIKAN
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat
menjawab soalan dengan baik (1A )
-dibimbing
oleh guru (1N)
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Menyusun
perenggan dengan betul
|
Objektif
|
- menyusun perenggan dengan mengikut urutan yang betul
|
FU
|
12 .0
|
FS
|
12.2
(3.1)
|
aktiviti
|
-penerangan guru
- menyusun perenggan (lisan)
- menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
Sastera
|
nilai
|
Bekerjasama,bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan bm t2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menyusun isi-isi dengan bimbingan guru
|