Rph minggu 35 2015
Tarikh : 7.9.15
Hari : Isnin
Kelas
|
1H/1D
|
Masa
|
1 dan
2/ 3 dan 4
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi
sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.1 (2.1) , 4.2 (1.1)
|
Aktiviti
|
-membaca
petikan
-perbincangan
petikan
-menggariskan
jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan dengan bimbingan
guru
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi
sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.2 (2.1) , 4.2 (3.1)
|
Aktiviti
|
-membaca
petikan
-perbincangan
petikan
-menggariskan
jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan dengan bimbingan
guru
|
Tarikh : 8.9.15
Hari : Selasa
Kelas
|
2I
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
frasa – FN,FK,FA,FS
|
Objektif
|
-memberi
sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan
|
FU
|
3.0 ,4.0
|
FS
|
3.2 (2.1) , 4.2 (3.1)
|
Aktiviti
|
-membaca
petikan
-perbincangan
petikan
-menggariskan
jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan dengan bimbingan
guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
pepatah
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa pepatah perkataan
-
Menjawab 3
dpd 5 soalan yg diberikan
|
FU
FS
|
-12 (1.2)
8.4 (2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan petikan dan pepatah
-
Melengkapkan petikan dengan pepatah yang
sesuai
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan dengan tepat
|
Tarikh :9.9.15
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
pepatah
|
Objektif
|
-
Memberi maksud beberapa pepatah perkataan
-
Menjawab 3
dpd 5 soalan yg diberikan
|
FU
FS
|
-12 (1.2)
8.4 (2.2)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan petikan dan pepatah
-
Melengkapkan petikan dengan pepatah yang
sesuai
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama, keyakinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -
drama
|
Objektif
|
-
Membuat rumusan secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-
10.1
-
10.5
|
Aktiviti
|
-
Mencerita secara ringkas
-
Perbincangan
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membuat rumusan secara keseluruhan
|
Tarikh :10.9.15
Hari : khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1H
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Karangan fakta
|
Objektif
|
-
Melengkapkan petikan karangan dengan jawapan
yang betul
|
FU
FS
|
-12.4 (1.1)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Perbincangan isi
-
Membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan bm t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat melengkapkan petikan dengan tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Sungai sumber rezeki
|
Objektif
|
-
Memberi separuh daripada maksud perbendaharaan
-
Menjawab 3 daripada 5 soalan yang diberikan
|
FU
FS
|
-11.1(1.2)
- 8.3 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan
petikan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-pemahaman
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
BBM/rujukan
|
-buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar menjawab dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
komsas -
drama
|
Objektif
|
-
Membuat rumusan secara keseluruhan
|
FU
FS
|
-
10.1
-
10.5
|
Aktiviti
|
-
Mencerita secara ringkas
-
Perbincangan
-
Membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
Penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat membuat rumusan secara keseluruhan
|
Tarikh :11.9.15
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Sungai sumber rezeki
|
Objektif
|
-
Memberi separuh daripada maksud perbendaharaan
-
Menjawab 3 daripada 5 soalan yang diberikan
|
FU
FS
|
-11.1(1.2)
- 8.3 (1.3)
|
Aktiviti
|
-
Membaca petikan
-
Perbincangan
petikan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
-pemahaman
|
Penerapan
|
geografi
|
nilai
|
Bekerjasama , kesedaran
|
BBM/rujukan
|
-buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar menjawab dengan bimbingan guru
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1D
|
Masa
|
4 dan 5
|
Tajuk
|
Karangan fakta
|
Objektif
|
-
Melengkapkan petikan karangan dengan jawapan
yang betul
|
FU
FS
|
-12.4 (1.1)
8.1 (1.2)
|
Aktiviti
|
-
Penerangan guru
-
Perbincangan isi
-
Membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Rujukan bm t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar dapat melengkapkan petikan dengan tepat
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan