RPH MINNGU 9 2014
Tarikh : 24.2.14
Hari :Isnin
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1A/1N
|
masa
|
1 dan 2
|
tajuk
|
Ayat
dasar –FN+FN ,FN+FK,FN+FS,FN+FA
|
objektif
|
Menentukan
ayat berdasarkan ayat dasar yang diberi
|
Fu
|
2.0
, 8.0
|
FS
|
2.2
(1.2) 8.2 (1.2)
|
aktiviti
|
Penerangan
oleh guru
Membaca
contoh 4 ayat dasar
Melengkapkan
ayat secara lisan
|
System
bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek
bahasa
|
Pemahaman
|
penerapan
|
Sains
|
nilai
|
Bekerjasama
|
KBT
|
-
|
BBM/rujukan
|
Buku
teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti 4 ayat dasar (1N dibimbing oleh guru)
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
masa
|
8 dan 9
|
tajuk
|
Ayat
dasar –FN+FN ,FN+FK,FN+FS,FN+FA
|
objektif
|
Menentukan
ayat berdasarkan ayat dasar yang diberi
|
Fu
|
2.0
, 8.0
|
FS
|
2.2
(1.2) 8.2 (1.2)
|
aktiviti
|
Penerangan
oleh guru
Membaca
contoh 4 ayat dasar
Melengkapkan
ayat secara lisan
|
System
bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek
bahasa
|
Pemahaman
|
penerapan
|
Sains
|
nilai
|
Bekerjasama
|
KBT
|
-
|
BBM/rujukan
|
Buku
teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti 4 ayat dasar (1N dibimbing oleh guru)
|
Tarikh : 25.2.14
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan
2
|
Tajuk
|
Kata adjektif
|
objektif
|
-Melengkapkan sekurang-kurangnya separuh
daripada petikan dengan kata adjektif yang sesuai
- menggariskan sebahagian daripada kata adjektif terbitan dalam petikan yang diberikan.
|
FU
|
3.0 , 1.0
|
FS
|
3.2
(1.2) , 1.1 (1.1)
|
Aktiviti
|
-penerangan oleh guru berdasarkan contoh
yang diberi
-perbincangan jawapan bersama rakan
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Sains , sejarah
|
nilai
|
Bekerjasama, bangga
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Perbincangan berjalan dengan lancar dan pelajar dapat menjawab soalan dengan
mudah
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
1N/1A
|
Masa
|
5 dan
6/ 8 dan 9
|
Tajuk
|
Komsas –
latar
|
Genre
|
novel
|
Objektif
|
-menceritakan secara ringkas latar peristiwa dan contoh-contoh yang ada
|
FU
|
8.0,10.0
|
FS
|
8.1 (1.3)
10.6 (2.1)
|
aktiviti
|
-Menceritakan secara ringkas
-penerangan guru
-membuat rumusan keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman/penulisan
|
penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
Nilai
|
kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat mengetahui cara menjawab
soalan yang berkaitan secara penulisan
|
Tarikh :26.2.14 – 28.2.14
PERKHEMAHAN KADET
BOMBA DAN PENYELAMAT PERINGKAT ZON SAMARAHAN
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan