RPH MINGGU 38 2013
Tarikh : 16.9 13
Hari : Isnin
CUTI HARI MALAYSIA
|
Tarikh : 17.9.13
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N dan 2C
|
Masa
|
1 dan
2 / 8 dan 9
|
Tajuk
|
Rumusan
tentang graf
|
Objektif
|
-
Menyatakan isi tersurat dan tersirat dalam graf
|
FU
|
110
,12.0
|
FS
|
11.1
(1.1),12.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
- pelajar berbincang dalam kumpulan
-membuat rumusan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan /Lisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat memberi isi-isi penting yang
tersurat dan tersirat
|
Tarikh : 18.9.13
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C dan 2N
|
Masa
|
1 dan
2 / 5 dan 6
|
Tajuk
|
Rumah
idaman
|
Objektif
|
-
Menyatakan secara
ringkas ciri-ciri rumah idaman
|
FU
|
7.0
,12.0
|
FS
|
7.1
(1.1),12.3 (1.3)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
- pelajar membuat catatan tentang
rumah idaman berdasarkan buku teks
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
bangga
|
BBM /rujukan
|
Buku
teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan ciri-ciri rumah idaman yang diimpikan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
8
dan 9
|
Tajuk
|
Kemahiran bernilai tambah-
konstruktivitisme- reka cipta bentuk kereta tahun 2020
|
Objektif
|
Dapat mereka cipta bentuk kereta tahun 2020
|
FU
|
11.0
|
FS
|
11.4 (3.1)
|
Aktiviti
|
-Perbincangan dalam kumpulan
-pembentangan dan penjelasan tentang reka bentuk kereta yang dipilih
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan
|
Penerapan
|
P.seni , sains dan teknologi
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Secara berkumpulan ,pelajar cuba
menghasilkan reka bentuk kereta tahun 2020
|
Tarikh : 19.9.13
Hari : Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6
dan 7
|
Tajuk
|
Peta Malaysia – menamakan negeri dan ibu
negeri
|
Objektif
|
Boleh menamakan negeri dan ibu negeri
|
FU
|
11.0
|
FS
|
11.2 (2.1)
|
Aktiviti
|
-melukis peta
-menamakan negeri dan ibu negeri
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
P.seni , geografi
|
Nilai
|
kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat melukis, menamakan negeri dan
ibu negeri
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Kelas
|
3C
|
Masa
|
9
|
Tajuk
|
Latihan
set PMR 2
|
Sub topic
|
Perbincangan soalan
|
Objektif
|
-dapat menjawab separuh daripada soalan dengan tepat
|
Hasil
pembelajaran
|
-
|
Aktiviti
|
-perbincangan soalan bersama guru subjek
|
Penerapan
|
Kerajinan.
kesedaran
|
KBT
|
menganalisa
|
Patriotisme
|
-
|
BBM/rujukan
|
Kertas
soalan
|
Komen/refleksi
|
Perbincangan
berjalan lancar
|
Tarikh : 20.9.13
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
2 dan
3
|
Tajuk
|
Sumbangan
Angkatan Tentera di Persada Antarabangsa
|
Objektif
|
-
Menyatakan secara
ringkas sumbangan angkatan tentera di persada antarabangsa
|
FU
|
7.0
,11.0
|
FS
|
7.1
(1.1),11.3 (1.3)
|
Aktiviti
|
-penerangan guru
- pelajar berbincang dalam kumpulan
tentang sumbangan angkatan
tentera
- pelajar menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
bangga
|
BBM /rujukan
|
Buku
teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat menyatakan dengan jelas sumbangan angkatan tentera di persada dunia
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6
dan 7
|
Tajuk
|
Kata banyak makna
|
Objektif
|
-Menyatakan makna perkataan-perkataan yang
diberi
- melengkapkan ayat-ayat dengan kata banyak
makna yang sesuai
|
FU
|
11.0
|
FS
|
11.1 (2.1) , 11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-memadankan jawapan yang diberikan
-melengkapkan ayat-ayat dengan memilih jawapan yang tepat
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku kerja
bm t1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menjawab soalan dengan tepat
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan