RPH MINGGU 34 2013
Tarikh
:19.8.13
Hari
:Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Latihan pengayaan kata sendi
|
Objektif
|
Menjawab 4 dpd 5 soalan yang diberikan
dengan tepat
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
- menjawab
soalan-soalan yang diberikan dengan tepat
-perbincangan jawapan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku kerja T1
|
Komen /refleksi
|
Para pelajar cuba menjawab soalan yang
diberikan
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Kelas
|
3C
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Pembetulan
peperiksaan percubaan PMR
|
Sub topic
|
-
|
Objektif
|
-dapat menyatakan separuh daripada jawapan dengan tepat
|
Hasil
pembelajaran
|
-
|
Aktiviti
|
-perbincangan soalan
-pelajar membuat pembetulan
|
Penerapan
|
bekerjasama
|
KBT
|
menganalisa
|
Patriotisme
|
-
|
BBM/rujukan
|
Kertas soalan
|
Komen/refleksi
|
Pelajar-pelajar
cuba memberi jawapan yang tepat
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
8
dan 9
|
Tajuk
|
Kata
nama majmuk
|
Objektif
|
-membina beberapa ayat dengan
menggunakan kata nama majmuk yang
berlainan.
|
FU
|
1.0
,
|
FS
|
1.5 (2.1)
|
Aktiviti
|
-membaca contoh
-membina ayat
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
, kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat membina beberapa ayat dengan
betul
|
Tarikh :
20.8.13
Hari :
Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Komsas –hemodialisis
|
Objektif
|
-menceritakan secara ringkas drama tersebut
-memberi maksud beberapa perkataan
sukar
|
FU
|
10.0
,11.0
|
FS
|
10.5
(1.5) ,11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-pelajar menceritakan secara ringkas
- memberi maksud kosa kata
-membuat rumusan keseluruhan
- membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
Nilai
|
Bekerjasama,
bangga
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
jalan cerita yang ada
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
8
dan 9
|
Tajuk
|
Kata
nama majmuk
|
Objektif
|
-membina beberapa ayat dengan
menggunakan kata nama majmuk yang
berlainan.
|
FU
|
1.0
|
FS
|
1.5 (2.1)
|
Aktiviti
|
-membaca contoh
-membina ayat
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
Bekerjasama
, kerajinan
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat membina beberapa ayat dengan
betul
|
Tarikh :
21.8.13
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Komsas –hemodialisis
|
Objektif
|
-menceritakan secara ringkas drama tersebut
-memberi maksud beberapa perkataan
sukar
|
FU
|
10.0
,11.0
|
FS
|
10.5
(1.5) ,11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-pelajar menceritakan secara ringkas
- memberi maksud kosa kata
-membuat rumusan keseluruhan
- membuat catatan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
Nilai
|
Bekerjasama,
bangga
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
jalan cerita yang ada
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Latihan pengayaan kata majmuk
|
Objektif
|
Menjawab 4 dpd 5 soalan yang diberikan
dengan tepat
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
- menjawab
soalan-soalan yang diberikan dengan tepat
-perbincangan jawapan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku kerja T1
|
Komen /refleksi
|
Para pelajar cuba menjawab soalan yang
diberikan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Karangan fakta- kepentingan sungai
|
Objektif
|
- menyatakan sekurang-kurangnya 3 isi
-menghuraikan ketiga-tiga isi dengan
jelas serta contoh yang logic
|
FU
|
12.0,2.0
|
FS
|
12.2 (3.1) 2.2 (3.2)
|
aktiviti
|
-penerangan guru
-pembahagian kumpulan dan tajuk/soalan
bagi setiap kumpulan
-perbincangan dalam kumpulan
-pembentangan kumpulan
-ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
|
Rujukan PMR kertas 2
|
Komen /refleksi
|
Perbincangan dan pembentangan setiap kumpulan berjalan lancar
|
Tarikh
:22.8.13
Hari :
Khamis
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Latihan pengayaan- antonim
|
Objektif
|
Memberi 6 kata antonym dpd 10 dengan
tepat
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
- menjawab
soalan-soalan yang diberikan dengan tepat
-perbincangan jawapan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku kerja T1
|
Komen /refleksi
|
Para pelajar cuba menjawab soalan yang
diberikan dengan bimbingan guru
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Kelas
|
3C
|
Masa
|
9
|
Tajuk
|
kuiz
|
Sub topic
|
Bab T1 – bab1-3
|
Objektif
|
-dapat menjawab separuh soalan yang dikemukakan dengan tepat
|
Hasil
pembelajaran
|
-
|
Aktiviti
|
-soal jawab
|
Penerapan
|
bekerjasama
|
KBT
|
menganalisa
|
Patriotisme
|
-
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan
t1
|
Komen/refleksi
|
Pelajar-pelajar
cuba memberi jawapan dengan tepat
|
Tarikh :23.8.13
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Karangan fakta- kepentingan sungai
|
Objektif
|
- menyatakan sekurang-kurangnya 3 isi
-menghuraikan ketiga-tiga isi dengan
jelas serta contoh yang logic
|
FU
|
12.0,2.0
|
FS
|
12.2 (3.1) 2.2 (3.2)
|
aktiviti
|
-penerangan guru
-pembahagian kumpulan dan tajuk/soalan
bagi setiap kumpulan
-perbincangan dalam kumpulan
-pembentangan kumpulan
-ulasan guru
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Pengetahuan
am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
|
Rujukan PMR kertas 2
|
Komen /refleksi
|
Perbincangan dan pembentangan setiap kumpulan berjalan lancar
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Latihan pengayaan- sinonim
|
Objektif
|
Memberi 6 dpd 10 kata antonim dengan tepat
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
- menjawab
soalan-soalan yang diberikan dengan tepat
-perbincangan jawapan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku kerja T1
|
Komen /refleksi
|
Para pelajar cuba menjawab soalan yang
diberikan dengan bimbingan guru
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan