RPH MINGGU 19 2013
Tarikh : 6.5.13
Hari :
Isnin
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
1 dan 2
|
Tajuk
|
Labu
sayung
|
Objektif
|
- memberi maksud kosa kata dalam
petikan
-menjawab 3 soalan yang diberikan
|
FU
|
8.0
|
FS
|
8.1 (3.1)
|
aktiviti
|
-membaca petikan
- perbincangan petikan dan kosa kata
-menjawab soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
penerapan
|
seni
|
nilai
|
Bangga
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan dengan bimbingan guru.
|
Kelas
|
3C
/ 2N
|
Mata
pelajaran
|
Sej
/ BM
|
Masa
|
5
dan 6 / 8 dan 9
|
Tajuk
|
-
|
Aktiviti
|
Tiada
p & p berlangsung- pelajar dibawa menonton latihan drama di dewan
|
Tarikh : 7.5.13
Hari :
Selasa
PERTANDINGAN DRAMA PERINGKAT
BAHAGIAN SAMARAHAN DI SIMUNJAN NO 1
|
Tarikh :
8.5.13
Hari :
Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
1 dan
2
|
Tajuk
|
Komsas –
nilai dan pengajaran
|
Genre
|
Novel
|
Objektif
|
-menceritakan secara ringkas bahasa ,
nilai dan pengajaran dalam novel
|
FU
|
8.0,10.0
|
FS
|
8.1 (1.3)
10.6 (2.1)
|
Aktiviti
|
-Menceritakan secara ringkas
-penerangan guru
-membuat rumusan keseluruhan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman/penulisan
|
Penerapan
|
Kesusasteraan
melayu
|
Nilai
|
Kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Teks komsas, rujukan komsas
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat mengetahui cara menjawab
soalan yang berkaitan secara lisan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
5 dan 6
|
Tajuk
|
Karangan fakta- punca-punca dan cara-cara
atasi kesesakan lalu lintas di bandar-bandar utama
|
Objektif
|
- menyatakan 3 punca dan 3 langkah
atasi kesesakan lalu lintas bandar-bandar utama
|
FU
|
7.0
,11 .0
|
FS
|
7.5 (1.1)
11.1 (3.1)
|
aktiviti
|
-membaca contoh karangan jenis fakta
- penerangan guru tentang penulisan
isi-isi karanagn
- menulis karangan
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
penulisan
|
penerapan
|
sastera
|
nilai
|
Bekerjasama,bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku rujukan pmr kertas 2
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan karangan
peribahasa dengan bimbingan guru
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Kita
dan undang-undang
|
Objektif
|
- melakonkan situasi yang diberikan
dengan berkesan
|
FU
|
4.0
|
FS
|
4.1 ( 1.1 ,3.1)
|
aktiviti
|
-membaca petikan perbualan
- perbincangan petikan dan kosa kata
-melakonkan situasi yang diberikan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
lisan
|
penerapan
|
kewarganegaraan
|
nilai
|
Kesedaran
/bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
P & p berjalan lancar dan pelajar
melakonkan situasi dengan bantuan guru.
|
Tarikh :9.5.13
Hari :
Khamis
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6 dan 7
|
Tajuk
|
Isyarat jalan raya
|
Objektif
|
- menyatakan peraturan jalan raya
dengan symbol yang diberi
|
FU
|
7.0
|
FS
|
7.2 ( 1.1 ,2.1)
|
aktiviti
|
-membaca petikan
- perbincangan petikan
-menyatakan maksud symbol yang ada
|
Sistem bahasa
|
Perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
pemahaman
|
penerapan
|
kewarganegaraan
|
nilai
|
Bekerjasama,
bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat mengenal pasti simbol-simbol
jalan raya yang lain
|
Kelas
|
3C
|
Masa
|
9
|
Tajuk
|
Bab
4- kerjasama kaum ke arah kemerdekaan
|
Sub
topic
|
ii.
kerjasama kea rah berkerajaan sendiri
-pembentukan
parti perikatan
-p/raya
majlis bandaran
|
Objektif
|
- mengenalpasti cara pembentukan parti
perikatan
- mengenalpasti perjalanan p/raya
majlis bandaran
|
Hasil
pembelajaran
|
1.3
memerihalkan tentang pembentukan parti perikatan
1.5
mengumpul maklumat tentang p/raya majlis bandaran
|
Aktiviti
|
-soal jawab pelajaran lepas
-penerangan guru
-pelajar membuat catatan
|
Penerapan
|
bekerjasama
|
KBT
|
menganalisa
|
Patriotisme
|
-perpaduan
teras kejayaan negara kita
|
BBM/rujukan
|
Buku
teks
|
Komen/refleksi
|
Mengenalpasti pembentukan parti perikatan dan kerjasama
dalam p/raya majlis bandaran
|
Tarikh :10.5.13
Hari :
Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Karangan
jenis perbahasan
|
Objektif
|
-menyatakan sekurang-kurangnya 3 isi
berkaitan dan menghuraikannya dengan jelas
|
FU
|
7.0
,12.0
|
FS
|
7.4
(1.4) ,12.4 (2 .4)
|
Aktiviti
|
-penerangan oleh guru
-perbincangan secara berpasangan
-mencatat isi dan huraian
-membuat karangan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
, kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Skor PMR
|
Komen /refleksi
|
Setiap pelajar cuba memberi dan menghuraikan
isi dengan jelas
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Pengayaan-memahami maksud symbol jalan raya
|
Objektif
|
- menyatakan maksud symbol jalan raya
dan menerangkan tindakan yang perlu dilakukan
|
FU
|
8.0
|
FS
|
8.5 ( 3.1)
|
aktiviti
|
- penerangan guru
-perbincangan
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Lisan/penulisan
|
penerapan
|
kewarganegaraan
|
nilai
|
Kesedaran
/bertanggungjawab
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan tindakan yang wajar
berdasarkan symbol yang diberi
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan