MINGGU 1 (2013)
Tarikh : 2.1.2013
Hari : Rabu
Kelas
|
2N / 2C
|
Masa
|
1 dan 2 /
3 dan 4
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
-
Pengenalan format kertas 1 dan kertas 2
-
PBS
-
Imbas kembali komsas t1 secara ringkas
-
Dialog persediaan persekolahan
|
objektif
|
-mengenal
pasti format soalan k1 dan k2
-mengingat
kembali komsas t1 khasnya berkaitan dengan novel
-bercerita
tentang persediaan persekolahan
|
FU
FS
|
1.0,2.0
1.1 (1.1)
, 2.1 (2.1)
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan maklumat-maklumat tentang
format k1 dan k2
-
Perbincangan ringkas komsas khasnya novel t1
-
Pelajar berdialog secara spontan secara berpasangan tentang
persediaan persekolahan
|
Sistem
bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek
bahasa
|
Lisan
|
penerapan
|
am
|
nilai
|
Bekerjasama
|
ABM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Perbincangan
berjalan lancar
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
8 dan 9
|
Mata Pelajaran
|
BM
|
|
-Minggu
orientasi untuk pelajar peralihan dan t1-
|
Tarikh :3.1.13
Hari :Khamis
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
5 dan 6
|
Mata Pelajaran
|
BM
|
|
-Minggu
orientasi untuk pelajar peralihan dan t1-
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Kelas
|
3C
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
-Mengenal
pasti tajuk-tajuk t3
- Bab 1 : Pemerintahan Jepun di Negara Kita
|
Sub topik
|
-
Kedatangan Jepun
-
Tujuan dan rancangan Jepun di Tanah Melayu
|
Objektif
|
1.
Mengetahui bab-bab yg akan dipelajari dalam t3
2.
Menyatakan faktor-faktor kedatangan Jepun
|
Hasil
pembelajaran
|
1.2 memerihalkan kedatangan Jepun
1.1
menyatakan sebab-sebab kedatangan Jepun
|
Aktiviti
|
-
Mengenalpasti tajuk-tajuk t3
-
Bercerita mengenai kehidupan rakyat di tempat
sendiri pada zaman Jepun (pelajar bercerita)
-
Penerangan guru tentang
kedatangan Jepun
|
Penerapan
|
Bangga,
bersyukur, bekerjasama
|
KBT
|
Jati diri
bangsA
|
Patriotisme
|
Cintakan
negara
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
PELAJAR
MENGETAHUI FAKTOR-FAKTOR KEDATANGAN JEPUN
|
Tarikh : 4.1.13
Hari : Jumaat
Kelas
|
2C /2N
|
Masa
|
1 dan 2 / 4 dan 5
|
Mata
pelajaran
|
BM
|
Tajuk
|
Karangan jenis pengalaman – pengalaman masa cuti
|
objektif
|
Menceritakan
pengalaman pada masa cuti dan manfaat yang diperolehi
|
FU
FS
|
1.0 ,7.0,11.0
1.2
(1.1) ,7.2 (1.2) , 11.1 (1.1)
|
aktiviti
|
-penerangan
contoh karangan jenis pengalaman
-membuat
latihan karangan berpandukan buku teks
|
Sistem
bahasa
|
Perbendaharaan
kata
|
Aspek
bahasa
|
Penulisan
|
penerapan
|
Geografi
|
nilai
|
Kerajinan,kesedaran,bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen/refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan karangan dengan bimbingan guru
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6 dan 7
|
Mata Pelajaran
|
BM
|
|
-Minggu
orientasi untuk pelajar peralihan dan t1-
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan