RPH MINGGU 39 2012
Tarikh : 24.9.12
Hari : Isnin
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
1 dan
2
|
Tajuk
|
Bacaan luas – baba dan nyonya
|
Objektif
|
Menjawab 3 daripada 4 soalan yang diberikan
|
FU
|
11.0
|
FS
|
11.4
( 2.1 , 3.1)
|
Aktiviti
|
-membaca petikan
-penerangan guru
- menjawab soalan berkaitan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
bekerjasama,
kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba menjawab soalan sendiri
|
Tarikh : 25.9.12
Hari : Selasa
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2L /
2B
|
Masa
|
3 dan 4 / 7 dan 8
|
Tajuk
|
Latihan bentuk PMR (set 1)
|
Objektif
|
Melengkapkan 25
daripada 40 soalan yang
diberikan dengan tepat
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
- menjawab
soalan-soalan yang diberikan dengan tepat
-perbincangan jawapan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Kertas soalan
|
Komen /refleksi
|
Para pelajar cuba menjawab soalan yang
diberikan
|
Tarikh : 26.9.12
Hari : Rabu
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2B / 2L
|
Masa
|
1 dan 2 / 6 dan 7
|
Tajuk
|
Latihan bentuk PMR (set 2)
|
Objektif
|
Melengkapkan 20
daripada 30 soalan yang
diberikan dengan tepat
|
FU
|
-
|
FS
|
-
|
Aktiviti
|
- menjawab
soalan-soalan yang diberikan dengan tepat
-perbincangan jawapan
|
Sistem bahasa
|
Tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
Am
|
Nilai
|
Bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Kertas soalan
|
Komen /refleksi
|
Para pelajar cuba menjawab soalan yang
diberikan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
8 dan
9
|
Tajuk
|
Kata nafi
|
Objektif
|
Melengkapkan
4 daripada 5 soalan yang diberikan dengan kata nafi yang tepat
|
FU
|
9.0
|
FS
|
9.1 (
1.1, 2.1 )
|
Aktiviti
|
-membaca petikan
-penerangan guru
-perbincangan petikan
- membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Pemahaman
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
bekerjasama
, kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks , rujukan latihan BM T1
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba melengkapakan ayat sendiri
|
Tarikh : 27.9.12
Hari : Khamis
Kelas
|
3D
|
Masa
|
3
dan 4
|
Mata
pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tajuk
|
ulangkaji sendiri
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
5 dan
6
|
Tajuk
|
Surat tidak rasmi
|
Objektif
|
Mengenalpasti format dalam surat tidak rasmi
|
FU
|
2.0
|
FS
|
2.2 ( 1.1 , 2.1)
|
Aktiviti
|
-membaca contoh surat
-penerangan guru tentang format surat tidak rasmi
-menyalin surat tidak rasmi
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
kesedaran
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar menyalin surat dengan format yang
betul
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
8 dan 9
|
Tajuk
|
Ringkasan
dan pemahaman
|
Objektif
|
-memberi sekurang-kurangnya 5 isi
penting
-menjawab 2 daripada 3 soalan yang
dikemukakan
|
FU
|
10.0
,11.0
|
FS
|
10.5
(1.5) ,11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-membaca petikan dan perbincangan
petikan
-menggaris isi-isi penting
- membuat ringkasan dan menjawab
soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan /Pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Kasih
sayang, perihatin, bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Latihan bercetak
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat memberi isi-isi penting dan
menjawab soalan
|
Tarikh : 28.9.12
Hari : Jumaat
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
2 dan 3
|
Tajuk
|
Ringkasan
dan pemahaman
|
Objektif
|
-memberi sekurang-kurangnya 5 isi
penting
-menjawab 2 daripada 3 soalan yang
dikemukakan
|
FU
|
10.0
,11.0
|
FS
|
10.5
(1.5) ,11.2 (1.2)
|
Aktiviti
|
-membaca petikan dan perbincangan
petikan
-menggaris isi-isi penting
- membuat ringkasan dan menjawab
soalan
|
Sistem bahasa
|
Kosa kata/perbendaharaan kata
|
Aspek bahasa
|
Penulisan /Pemahaman
|
Penerapan
|
Pengetahuan
am
|
Nilai
|
Kasih
sayang, perihatin, bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Latihan bercetak
|
Komen /refleksi
|
Pelajar dapat memberi isi-isi penting dan
menjawab soalan
|
Mata pelajaran
|
BM
|
Kelas
|
Peralihan
|
Masa
|
6 dan
7
|
Tajuk
|
Morfologi – kata sendi
|
Objektif
|
Menentukan betul atau salah penggunaan kata
sendi dalam ayat yang diberikan dan
menulis jawapan yang betul
|
FU
|
6.0
|
FS
|
6.5 ( 1.1 , 2.1)
|
Aktiviti
|
-membaca petikan
-menyatakan beberapa kata sendi dalam petikan
-membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
tatabahasa
|
Aspek bahasa
|
Penulisan
|
Penerapan
|
am
|
Nilai
|
bekerjasama
|
BBM/rujukan
|
Buku teks
|
Komen /refleksi
|
Pelajar cuba membuat latihan sendiri
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan