MINGGU 39
Tarikh : 3.10.11
Hari : Isnin
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 1 dan 2 |
Tajuk | Surat tidak rasmi |
Objektif | Mengenalpasti format dalam surat tidak rasmi |
FU | 2.0 |
FS | 2.2 ( 1.1 , 2.1) |
Aktiviti | -membaca contoh surat -penerangan guru tentang format surat tidak rasmi -menyalin surat tidak rasmi |
Sistem bahasa | Kosa kata |
Aspek bahasa | Penulisan |
Penerapan | am |
Nilai | kesedaran |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Pelajar menyalin surat dengan format yang betul |
Mata pelajaran | Sejarah |
Kelas | 1A |
Masa | 3 |
Tajuk | Bab 10- sarawak |
Sub-tajuk | - latar belakang sejarah Sarawak -masyarakat sarawak |
Objektif | -mengetahui latar belakang sarawak -mengetahui masyarakat Sarawak dan penempatan mereka |
Hasil pembelajaran | 1.1 menceritakan pertalian sejarah Sarawak dengan kesultanan Brunei 1.2 menyenaraikan kumpulan etnik di Sarawak 1.3 menyatakan lokasi petempatan kumpulan etnik di sarawak |
Aktiviti | -induksi set- keletakan Sarawak dan nama ibu negeri serta jumlah bahagian di sarawak -penerangan guru -sesi soal jawab |
Penerapan | Bekerjasama, kesedaran |
Patriotisme | Semangat bermasyarakat |
BBM/rujukan | Buku teks , nota bercetak |
Komen/refleksi | Pelajar mengetahui dan mengenalpasti jenis masyarakat dan petempatan etnik di sarawak |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2F |
Masa | 8 dan 9 |
Tajuk | NILAM |
Objektif | -membaca seberapa banyak buku yang dapat |
FU | - |
FS | - |
Aktiviti | -membaca buku |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | lisan |
Penerapan | Kesusasteraan Melayu |
Nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku cerita |
Komen /refleksi | Pelajar membaca buku yang diedarkan |
Tarikh : 4.10.11
Hari : Selasa
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2L |
Masa | 1 dan 2 |
Tajuk | NILAM |
Objektif | -membaca seberapa banyak buku yang dapat |
FU | - |
FS | - |
Aktiviti | -membaca buku |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | lisan |
Penerapan | Kesusasteraan Melayu |
Nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku cerita |
Komen /refleksi | Pelajar membaca buku yang diedarkan |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2F |
Masa | 3 dan 4 |
Tajuk | Pemahaman – Pelabuhan bebas cukai |
Objektif | -memberi 5 maksud perbendaharaan kata dalam petikan - menjawab 4 dpd 5 soalan yang dikemukakan |
FU | 3.0 ,9.0 |
FS | 3.2 (2.1) , 9.2 (1.1) |
Aktiviti | -membaca petikan -perbincangan petikan dan perbendaharaan kata -menjawab soalan |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | pemahaman |
Penerapan | Pengetahuan am |
Nilai | Bekerjasama , bangga |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Pelajar cuba menjawab soalan |
Mata pelajaran | Sejarah |
Kelas | 1A |
Masa | 7 |
Komen/refleksi | Tiada P&P- pelajar t1 - cuti |
Tarikh :5.10.11
Hari : Rabu
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 8 dan 9 |
Komen/refleksi | Tiada P&P- pelajar Peralihan - cuti |
Tarikh : 6.10.11
Hari : Khamis
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2L |
Masa | 3 dan 4 |
Tajuk | Pemahaman – Pelabuhan bebas cukai |
Objektif | -memberi 5 maksud perbendaharaan kata dalam petikan - menjawab 4 dpd 5 soalan yang dikemukakan |
FU | 3.0 ,9.0 |
FS | 3.2 (2.1) , 9.2 (1.1) |
Aktiviti | -membaca petikan -perbincangan petikan dan perbendaharaan kata -menjawab soalan |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | pemahaman |
Penerapan | Pengetahuan am |
Nilai | Bekerjasama , bangga |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Pelajar cuba menjawab soalan |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 5 dan 6 |
Komen/refleksi | Tiada P&P- pelajar Peralihan - cuti |
Mata pelajaran | sejarah |
Kelas | 1A |
Masa | 9 |
Komen/refleksi | Tiada P&P- pelajar T1 - cuti |
Tarikh : 7.10.11
Hari : Jumaat
Kelas | 2L/ 2F |
Masa | 1 dan 2 /3 dan 4 |
Tajuk | Jenis-jenis frasa – FN,FK,FA,FS |
Objektif | -memberi sekurang-kurangnya 5 contoh bagi setiap frasa dalam petikan |
FU | 3.0 ,4.0 |
FS | 3.2 (2.1) , 4.2 (3.1) |
Aktiviti | -membaca petikan -perbincangan petikan -menggariskan jenis frasa dan menyalin dalam buku latihan |
Sistem bahasa | tatabahasa |
Aspek bahasa | pemahaman |
Penerapan | Pengetahuan am |
Nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Pelajar cuba menggariskan jenis frasa yang ada dalam petikan |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 6 dan 7 |
Komen/refleksi | Tiada P&P- pelajar Peralihan - cuti |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan