RPH MINGGU 24
Tarikh : 13.6.2011
Hari : Isnin
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 1 dan 2 |
Tajuk | Kata adjektif |
Objektif | - menyenaraikan kata adjektif yang terdapat dalam petikan -mengasingkan kata adjektif mengikut jenisnya |
FU | 1.0 |
FS | 1.2 (1.1, 1.2) 1.2 (2.1) |
aktiviti | -penerangan guru -membaca petikan dan mencatat kata adjektif -membuat latihan |
Sistem bahasa | tatabahasa |
Aspek bahasa | Lisan,pemahaman |
penerapan | Kesusasteraan Melayu |
nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Pelajar membuat latihan dengan bimbingan guru |
Mata pelajaran | Sejarah |
kelas | 1A |
masa | 3 |
tajuk | Pembetulan peperiksaan |
Sub-tajuk | - |
Objektif | -Menjawab sebahagian daripada soalan objektif yang diberikan |
Hasil pembelajaran | - |
Aktiviti | -perbincangan kertas soalan -pelajar membuat pembetulan |
penerapan | bertanggungjawab,bekerjasama |
patriotisme | Pentingnya mempelajari sejarah |
BBM/rujukan | Buku teks, kertas soalan |
Komen/refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2F |
Masa | 8 dan 9 |
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan (kertas 1) |
Objektif | - menjawab sebahagian soalan objektif dengan tepat |
FU | - |
FS | - |
aktiviti | -perbincangan soalan kertas 1 -pelajar membuat pembetulan |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Pemahaman |
penerapan | - |
nilai | Bekerjasama,kesedaran |
BBM/rujukan | Kertas soalan |
Komen /refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Tarikh : 14.6.11
Hari : Selasa
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2L |
Masa | 3 dan 4 |
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan (kertas 1) |
Objektif | - menjawab sebahagian soalan objektif dengan tepat |
FU | - |
FS | - |
aktiviti | -perbincangan soalan kertas 1 -pelajar membuat pembetulan |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Pemahaman |
penerapan | - |
nilai | Bekerjasama,kesedaran |
BBM/rujukan | Kertas soalan |
Komen /refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Mata pelajaran | Sejarah |
kelas | 1A |
masa | 7 |
tajuk | Kerja kursus |
Sub-tajuk | Salasilah keluarga |
Objektif | -Menjelaskan ttg salasilah keluarga secara terperinci |
Hasil pembelajaran | - |
Aktiviti | -penerangan guru -mencatat maklumat |
penerapan | bertanggungjawab,bekerjasama |
patriotisme | Cintakan keluarga |
BBM/rujukan | Edaran , contoh kerja kursus |
Komen/refleksi | Penerangan berjalan lancar |
Tarikh : 15.6.2011
Hari : Rabu
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2F / 2L |
Masa | 1 dan 2 / 5 dan 6 |
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan (kertas 2)- bah. A1,A11 dan B |
Objektif | - memberi sekurang-kurangnya 5 isi penting bagi ringkasan -menjawab 2 dpd 3 soalan yang berkaitan -memberi 3 isi rumusan dan menghuraikannya. |
FU | - |
FS | - |
aktiviti | -perbincangan soalan kertas 2 -pelajar membuat pembetulan |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Pemahaman dan ringkasan |
penerapan | am |
nilai | Bekerjasama,kesedaran |
BBM/rujukan | Kertas soalan |
Komen /refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 8 dan 9 |
Tajuk | Usaha tangga kejayaan |
Objektif | - menjawab 5 dpd 7 soalan yang dikemukakan |
FU | .7.0 |
FS | 7.1 (1.1, 2.1) |
aktiviti | -penerangan guru -membaca petikan -perbincangan petikan dan perkataan sukar -membuat latihan |
Sistem bahasa | Perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | pemahaman |
penerapan | perdagangan |
nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Pelajar membuat latihan dengan bimbingan guru |
Tarikh : 16.6 2011
Hari : Khamis
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 5 dan 6 |
Tajuk | Ayat tanya |
Objektif | - memadankan 5 dpd 7 ayat tanya yang diberikan dengan tepat |
FU | 7.0 |
FS | 7.1 (1.1 ,2.1) |
aktiviti | -membaca petikan -perbincangan petikan -mencatat kata tanya dalam petikan -membuat latihan |
Sistem bahasa | tatabahasa |
Aspek bahasa | Lisan,pemahaman |
penerapan | Pendidikan seni |
nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | P & p berjalan lancar |
Mata pelajaran | Sejarah |
kelas | 1A |
masa | 9 |
tajuk | Bab 6 : kemerostan Melaka |
Sub-tajuk | -faktor-faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka a. faktor kepemimpinan |
Objektif | -Menyatakan 2 dpd 4 faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka - menjelaskan secara terperinci tentang fator kepeminpinan yang membawa kepada kemerosotan |
Hasil pembelajaran | 1.1 memerihalkan kemerosotan kesultanan melayu Melaka 3.1 menerangkan kepentingan kesetiaan kepada raja dan negara |
Aktiviti | -penerangan guru -mencatat nota - rumusan |
penerapan | bertanggungjawab,bekerjasama |
patriotisme | Menjana keperkasaan bangsa kita-mengamalkan perpaduan bagi mengelakkan perpecahan |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen/refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Tarikh : 17.6.2011
Hari : Jumaat
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2L / 2F |
Masa | 1 dan 2 / 4 dan 5 |
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan (kertas 2)- bah. C |
Objektif | - memberi sekurang-kurangnya 5 isi penting serta huraian Bagi setiap soalan |
FU | - |
FS | - |
aktiviti | -perbincangan soalan kertas 2 -pelajar membuat pembetulan |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Penulisan |
penerapan | am |
nilai | Bekerjasama,kesedaran |
BBM/rujukan | Kertas soalan |
Komen /refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 6 dan 7 |
Tajuk | Ayat tanya |
Objektif | - melengkapkan 7 dpd 10 ayat tanya dengan kata tanya yang sesuai |
FU | 7.0 |
FS | 7.1 (1.1 ,2.1) |
aktiviti | -membuat latihan |
Sistem bahasa | tatabahasa |
Aspek bahasa | penulisan |
penerapan | am |
nilai | Bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | P & p berjalan lancar |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan