RPH MINGGU 16
Tarikh : 18. 4.2011
Hari : Isnin
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 1 dan 2 |
Tajuk | Negara Bersih Rakyat Sihat |
Objektif | - menjawab ketiga-tiga pantun teka-teki yang diberikan -menyatakan 2 langkah bagi menjaga kebersihan berdasarkan gambar |
FU | 1.0 |
FS | 1.3 (1.1, 2.1) |
aktiviti | -membaca pantun dengan sebutan dan intonasi yang betul -perbincangan jawapan pantun teka-teki -memberi cara –cara menjaga kebersihan |
Sistem bahasa | Perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Lisan |
penerapan | Kewarganegaraan |
nilai | bertanggungjawab, kesedaran, pentingnya menjaga kebersihan dan kesihatan |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Berjalan lancar dan perlu bimbingan guru |
Mata pelajaran | Sejarah |
kelas | 1A |
masa | 3 |
tajuk | Bab 5: kegemilangan Melaka |
Sub-tajuk | Latihan |
Objektif | -Menjawab separuh daripada soalan objektif yang dikemukakan -menjawab separuh daripada soalan subjektif yang diberikan |
Hasil pembelajaran | - |
Aktiviti | - Menjawab soalan |
penerapan | Kegigihan, , bertanggungjawab |
patriotisme | Cintakan negara |
BBM/rujukan | Buku teks, buku kerja |
Komen/refleksi | Pelajar menjawab soalan dengan bersungguh-sungguh |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2F |
Masa | 8 dan 9 |
Tajuk | Komsas-bab 16 hingga 21 |
Objektif | - menceritakan secara ringkas bab demi bab -menjawab sebahagian daripada soalan yang diberikan |
FU | 7.0 ,10 .0 |
FS | 7.2 (3.2) ,10.1 (1.1) |
aktiviti | -menceritakan secara ringkas peristiwa –peristiwa yang ada -mencari maksud perkataan sukar -menjawab soalan -BEBERAPA ORANG PELAJAR MELAKSANAKAN PLBS |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Lisan,pemahaman |
penerapan | Kesusasteraan Melayu |
nilai | bekerjasama |
BBM/rujukan | Teks komsas, rujukan komsas t2 |
Komen /refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Tarikh : 19.4.2011
Hari : Selasa
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2L |
Masa | 3 dan 4 |
Tajuk | Komsas-bab 16 hingga 21 |
Objektif | - menceritakan secara ringkas bab demi bab -menjawab sebahagian daripada soalan yang diberikan |
FU | 7.0 ,10 .0 |
FS | 7.2 (3.2) ,10.1 (1.1) |
aktiviti | -menceritakan secara ringkas peristiwa –peristiwa yang ada -mencari maksud perkataan sukar -menjawab soalan -BEBERAPA ORANG PELAJAR MELAKSANAKAN PLBS |
Sistem bahasa | Kosa kata/perbendaharaan kata |
Aspek bahasa | Lisan,pemahaman |
penerapan | Kesusasteraan Melayu |
nilai | bekerjasama |
BBM/rujukan | Teks komsas, rujukan komsas t2 |
Komen /refleksi | Perbincangan berjalan lancar |
Mata pelajaran | Sejarah |
kelas | 1A |
masa | 7 |
tajuk | Bab 5: kegemilangan Melaka |
Sub-tajuk | Kematangan hubungan Luar-hubungan serantau |
Objektif | -Menyatakan negeri-negeri serantau yang berhubung dengan Melaka |
Hasil pembelajaran | 1.1 menjelaskan konsep hubungan diplomatik -1.2 menyenaraikan kerajaan-kerajaan melayu serantau yang menjalinkan hubungan dengan Melaka |
Aktiviti | -sesi soal jawab -penerangan guru -pelajar menjawab soalan-soalan yang dikemukakan secara ringkas |
penerapan | Kegigihan, , bertanggungjawab |
patriotisme | Bertindak dengan bestari |
BBM/rujukan | Buku teks, |
Komen/refleksi | P & p berjalan lancar |
Tarikh :20.4.2011
Hari :Rabu
Mata pelajaran | BM |
Kelas | 2F dan 2L |
Masa | 1 dan 2 , 5 dan 6 |
Tajuk | KARANGAN -CERAMAH |
Objektif | -menulis ceramah dengan format yang betul -menghuraikan isi-isi ceramah dengan jelas |
FU | 2.0 ,12.0 |
FS | 2.2 (3.2) , 12.2 (3.1) |
aktiviti | -membaca contoh ceramah -perbincangan isi ceramah -penerangan format oleh guru -menulis ceramah -BEBERAPA ORANG PELAJAR MELAKSANAKAN PLBS |
Sistem bahasa | Kosa kata |
Aspek bahasa | Penulisan |
penerapan | Pendidikan kesihatan |
nilai | Kesedaran, bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks, rujukan BM PMR kertas 2 |
Komen /refleksi | Pelajar menulis ceramah dengan bimbingan guru |
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 8 dan 9 |
Tajuk | Morfologi –penjodoh bilangan |
Objektif | - menyatakan sebahagian daripada penjodoh bilangan berdasarkan petikan yang diberi - memberi penjodoh bilangan yang bersesuaian dengan gambar |
FU | 1.0 |
FS | 1.3 (1.1,2.1 ) |
aktiviti | -Membaca petikan -perbincangan penjodoh bilangan yang terdapat dalam petikan -membuat latihan |
Sistem bahasa | Tatabahasa |
Aspek bahasa | penulisan |
penerapan | Pendidikan seni |
nilai | bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Berjalan lancar dan perlu bimbingan guru |
Tarikh : 21.4.2011
Hari :Khamis
Mata pelajaran | BM |
Kelas | Peralihan |
Masa | 5 dan 6 |
Tajuk | Morfologi – penjodoh bilangan |
Objektif | - menyenaraikan kata nama yang sesuai dengan penjodoh bilangan yang diberi |
FU | 1.0 |
FS | 1.3 (3.1 ) |
aktiviti | -penerangan guru -perbincangan pelajar -membuat latihan |
Sistem bahasa | tatabahasa |
Aspek bahasa | penulisan |
penerapan | Pendidikan seni |
nilai | bekerjasama |
BBM/rujukan | Buku teks |
Komen /refleksi | Berjalan lancar dan bekerjasama antara rakan untuk melengkapan jadual |
Mata pelajaran | Sejarah |
kelas | 1A |
masa | 9 |
tajuk | - |
Sub-tajuk | - |
Objektif | - |
Hasil pembelajaran | - |
aktiviti | - |
penerapan | - |
patriotisme | - |
BBM/rujukan | - |
Komen/refleksi | P &P TIDAK DILAKSANAKAN –SESI PETANG BALIK AWAL |
TARIKH : 22.4.2011
HARI : JUMAAT
CUTI UMUM – GOOD FRIDAY |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan